Ingezonden persbericht


Bij dit persbericht is beeldmateriaal gevoegd (opvragen bij afzender)
Persbericht

Baby.weblog.nl voor (aanstaande) ouders

Amsterdam, 25 april 2007 - Vanaf vandaag biedt Web-log.nl de mogelijkheid om een gratis online baby dagboek te beginnen op http://baby.weblog.nl . De leukste manier voor alle (aanstaande) ouders om hun familie en vrienden in één keer op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen rondom hun baby en zwangerschap.

"Het fenomeen baby-weblog is natuurlijk niet nieuw", vertelt Kim Swagemakers, community manager bij Web-log.nl. "Veel (aanstaande) ouders onderhouden bijna dagelijks een persoonlijk weblog over hun zwangerschap en pasgeboren baby en we zien dat deze groep steeds groter wordt. We hebben goed geluisterd naar de wensen van deze 'babybloggers' en speciale baby-designs en -widgets ontwikkeld."

Vanaf nu kunnen (aanstaande) ouders via http://baby.weblog.nl hun babydagboek vormgeven met speciaal ontworpen babydesigns. Het leukst zijn de speciale blogtoys voor je weblog: de 9-maanden-meter met elke week een leerzaam weetje, het interactieve spelletje 'Raad-het-gewicht' en de groeimeter in de vorm van een giraffe of raket.

Kim Swagemakers: "En dat is nog maar het begin. Hoe meer 'babybloggers', hoe meer ideeën we krijgen. Zo wil een aantal bloggende ouders heel graag hun online babyherinneringen bundelen in een offline dagboek, of willen aanstaande moeders met elkaar chatten over hun zwangerschap. Daar gaan we dan ook serieus mee aan de slag. En naast alle babygadgets zijn er natuurlijk de standaard uitgebreide mogelijkheden van Web-log.nl, zoals foto's, vriendenlijsten, eigen designs en niet te vergeten de populaire fotobloggel."

(230 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over web-log.nl
Web-log.nl is Nederlands grootste en populairste gratis weblog community met meer dan 200.000 actieve gebruikers. Sinds de overname door ilse media in juli 2004 heeft Web-log.nl met een online bereik van 20% forse groeicijfers per maand een serieuze plaats op internet. Web-log.nl is een actieve community die groot is geworden dankzij de eenvoudige en toegankelijke formule die zowel beginnende als gevorderde internetters mogelijkheden biedt om te communiceren en in contact te komen met andere Nederlandse bloggers.

Over ilse media groep
ilse media is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste internetuitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van websites, waaronder ilse.nl, Kieskeurig.nl, Startpagina.nl, NU.nl en web-log.nl bereikt ilse media maandelijks ca 70 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. De jeugd- en jongerenwebsites Kaboem.nl, CU2.nl en de jongerenportalen van Yourscene.nl zijn onderdeel van ilse media dochter newrulez. Daarnaast exploiteert ilse media de mannen- en entertainment titels van Sanoma Men's Magazines (SMM) en TVGids.nl, een website van Programmabladen AKN. Samen genereren ilse media, newrulez, TVGids.nl en de SMM-titels per maand ruim zeshonderd miljoen pageviews op het internet.

ilse media is onderdeel van Sanoma Uitgevers, met ruim 80 publiekstijdschriften en ruim 125 websites de grootste multimediale uitgever van Nederland. In 2006 haalde Sanoma Uitgevers en haar deelnemingen een omzet van 531 miljoen euro. Inclusief dochterondernemingen heeft Sanoma Uitgevers bijna 2000 medewerkers. Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern SanomaWSOY. Sanoma Magazines is met 300 tijdschriften in dertien landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.

Meer informatie over de ilse media groep: www.ilsemedia.nl