Ingezonden persbericht


Bijgaand een aangepaste versie van het bericht dat we u woensdag de 25e april toestuurden. Tot onze spijt was daar een fout ingeslopen.

--------------------------------
PublieksWerk B.V.
Teleportboulevard 110
1043 EJ Amsterdam
t: (020) 486 21 39
f: (020) 486 60 26
--------------------------------

SAS Retail zet groei door in 2007
Ongeëvenaarde groei dankzij voortdurend vertrouwen van de detailhandelsbranche

Huizen, 25 april 2007 -- Amerika's grote detailhandelsketens AutoZone, Dick's Sporting Goods, the Hudson's Bay Company, Office Depot en Sears, profiteerden in 2006 allemaal van SAS Retail. SAS, marktleider op het gebied van business intelligence-software, helpt retailgiganten hun omzetgenererende activiteiten te verbeteren, zoals samenstelling en planning van het winkelassortiment, financieel beheer en omzetmaximalisatie. Het vertrouwen van de retailbranche zorgde voor een zelfstandige groei van de verkoop van SAS Retail met een ongeëvenaarde 43 procent in 2006.

"We zien dat SAS zich ontwikkelt tot een marktleider op het gebied van business intelligence, planning en analytische oplossingen", zegt Bob Buchanan, Retailing Industry Group Leader bij A.G. Edwards Inc. "Tijdens onze gesprekken met grote retailers kwamen zij steevast met positieve reacties. Retailers die gebruik maken van SAS´ retail-oplossingen hebben de mogelijkheid hun aandeelhouderswaarde te vergroten door zowel de omloopsnelheid van hun voorraden, als hun winst op geïnvesteerd vermogen te verhogen. Dat doen zij met behulp van SAS-software op het gebied van prijsverlagingsoptimalisatie, oplossingen voor voorraadbeheer en verpakkingsgrootte-optimalisering."

Lori Schafer, vice-president van de SAS Global Retail Practice, zegt dat SAS Retail er klaar voor is om retailers in 2007 en de jaren erna meerwaarde te blijven bieden. "We verwachten dat onze snelle groei zich doorzet in 2007, omdat onze oplossingen en ervaring op het gebied van retail effectief blijken te zijn en voor onze klanten het verschil uitmaken tussen winst en verlies. Retailers die gebruik maken van de retailoplossingen van SAS kunnen hun aandeelhouderswaarde vergroten met een uitstekend investeringsrendement en een hogere voorraadomloopsnelheid."

Naast genoemde klanten, heeft SAS Retail de volgende detailhandelaren als klant: Bakers Footwear, Brooks Brothers, Burger King, Carrefour, Casino, Casual Male, The Children's Place, The Children's Place/Disney Stores, Eddie Bauer, Federated Department Stores, JCPenney, Kohl's, Luxottica Retail, Mark's Work Wearhouse, Marks & Spencer, Newport News, Northern Tool + Equipment, Sainsbury's, Sport Chalet, Staples, Tesco, Tween Brands, Williams-Sonoma en 1-800-FLOWERS.COM.

Meer informatie over de retail-oplossingen van SAS biedt http://www.sas.com/industry/retail/index.html.

Over A.G. Edwards Inc.
A.G. Edwards, Inc. is een holding-maatschappij voor financiële dienstverlening. De nationale investeerder A.G. Edwards & Sons, Inc. is de voornaamste dochteronderneming van het bedrijf. Dankzij de klantgerichte aanpak van het bedrijf, hebben al vele particulieren en ondernemingen aangeklopt voor advies en toegang tot een uitgebreid scala aan investeringsproducten en dienstverlening, om daarmee hun financiële doelen te kunnen bereiken. A.G. Edwards is opgericht in 1887 en bij de gelieerde ondernemingen werken 6.618 financieel adviseurs, verdeeld over 742 kantoren in de Verenigde Staten. Daarnaast heeft A.G. Edwards nog twee vestigingen in Londen en Genève. Meer informatie biedt www.agedwards.com.

Over SAS
SAS is marktleider op het gebied van business intelligence-software en dienstverlening. Meer dan 43.000 organisaties gebruiken SAS´ software om hun prestaties te verbeteren door grote hoeveelheden gegevens inzichtelijk te maken om zo sneller accurate zakelijke beslissingen te nemen; winstgevender relaties te ontwikkelen met leveranciers en klanten; wet- en regelgeving na te leven; baanbrekend onderzoek te verrichten en betere producten te ontwikkelen. SAS biedt naast branchespecifieke ook generieke oplossingen en is toonaangevend in data-integratie, data-opslag en geavanceerde business intelligence toepassingen vanuit een enterprise intelligence platform.

SAS levert haar klanten al sinds 1976 The Power to Know. De onderneming groeit continu en is vanaf de oprichting winstgevend. Jaarlijks investeert SAS 26 procent van de omzet in Research & Development; meer dan het dubbele van wat concurrenten investeren. Wereldwijd werken ruim 10.000 medewerkers bij SAS, van wie 3.400 in Europa. SAS is sinds 1986 actief in Nederland. Het Nederlandse kantoor is gevestigd in Huizen op landgoed 'Oud-Bussem', waar ruim 100 medewerkers werken. Meer informatie is te vinden op www.sas.com/nl.