CA'S UNIFIED SERVICE MODEL MAAKT GROEI EN INNOVATIE MOGELIJK
Capability solutions verenigen en vereenvoudigen de manier waarop IT wordt ingezet, beheerd en beveiligd
CA WORLD, LAS VEGAS, 25 april 2007 - CA presenteert de volgende stap in zijn Enterprise IT Management-visie (EITM) met het innovatieve Unified Server Model en een bijbehorende set van Capability solutions. Hiermee wordt het mogelijk om IT in te zetten voor het realiseren van groei, innovatie en transformatie van de manier waarop bedrijven IT inzetten, beheren en beveiligen.
De overweldigende complexiteit van IT-omgevingen voorkomt dat IT-organisaties snel kunnen reageren op zakelijke behoeftes. Technologie kan niet snel aansluiting maken met de bedrijfsstrategie. Organisaties blijven hiermee een groot percentage van hun tijd en gelimiteerde middelen spenderen aan het ondersteunen van bestaande mogelijkheden. Volgens Gartner is gemiddeld van iedere tien dollar die wordt besteed aan IT, acht dollar 'dood geld'. Dit draagt namelijk niet direct bij aan bedrijfsveranderingen en groei. Sommige bedrijven besteden zelfs negentig procent van hun IT-budget aan het stil blijven staan.*
CA richt zich op deze belangrijke kwestie door organisaties in staat te stellen kosten en risico's beter te beheren, service-levels te verbeteren en IT-inspanningen beter aan te laten sluiten op strategische doelstellingen. Hierdoor kom IT-budget vrij voor strategische initiatieven die leiden tot bedrijfsgroei.
Inzicht in kosten, risico's en zakelijke impact
Het Unified Server Model wordt onderhouden in een Configuration Management Database (CMDB). CA CMDB is ontworpen en geconfigureerd om het Unified Server Model te ondersteunen. Dit is mogelijk door automatisch relaties in kaart te brengen tussen IT-diensten en infrastructuurcomponenten die deze diensten ondersteunen. Deze functie faciliteert een snelle aanpak van problemen en biedt IT de mogelijkheid prioriteit te geven aan acties, gebaseerd op het belang van deze diensten voor het bedrijf. Gebruikersidentiteiten en -rechten worden uitgezet tegen servicegebaseerde regels en voorschriften. Hierdoor wordt het mogelijk dat de toegang tot middelen beheerd wordt vanuit een serviceperspectief.
Het Unified Service Model maakt ook de creatie en het management van het Service Portfolio mogelijk. IT-organisaties kunnen het Service Portfolio gebruiken om beter onderbouwde beslissingen te nemen over de allocatie van middelen, zakelijke risico's en het bepalen van budgetten. Aangezien het Unified Service Model de vele aspecten van IT-operations integreert, zijn CA Capability solutions ook in staat de manier waarop IT ingezet, beheerd en beveiligd wordt, te integreren en te automatiseren.
"Zo lang IT-diensten beperkt blijven op het gebied van processen en technologieën, blijven IT-organisaties beperkt in hun vermogen om een volkomen op service gebaseerde aanpak te adopteren", zegt Tim Grieser, vice president System Management Software Research bij IDC. "Doordat verschillende IT-functies dezelfde kijk hebben op infrastructuur, gebeurtenissen en taken, kan CA's Unified Service Model IT-organisaties helpen obstakels te overwinnen en zich veel strategischer te gaan gedragen."
CA's geïntegreerde IT Governance-, Business Service Management- en Security Management-oplossingen ondersteunen alle technologieën waar klanten vandaag de dag mee te maken hebben, waaronder mainframes, client/server platforms, webservices, leveranciersgebonden en open-source platforms, draad en draadloze netwerken en ontwikkelomgevingen van derden. De oplossingen leveren de technologie, diensten en educatie die klanten nodig hebben om snel en kosteneffectief hun IT- en bedrijfsdoelstellingen te behalen.
Het volledige, Engelstalige persbericht is te vinden op
* Bron: Gartner, Inc. "The 2006 Gartner Symposium Keynote: IT Must Think Differently, Act Differently and Be Different to Drive Business Growth," Mark Raskino, Daryl Plummer, Audrey Apfel, Richard Hunter en Stephen Prentice, oktober 2006.
(554 woorden)
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over CA
CA (NYSE:CA), één van 's werelds grootste IT-management softwarebedrijven, integreert en vereenvoudigt het management voor ondernemingsbrede IT. CA is opgericht in 1976, heeft zijn hoofdkantoor in Islandia. N.Y. en is actief in meer dan 140 landen. Voor meer informatie, zie
Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met Maud Geerbex van LEWIS, PR bureau: Tel : 040-235 46 00 Fax 040-235 46 01 E-mail : maudg@lewispr.com www.lewispr.com
Voor meer informatie over CA kunt u contact opnemen met Mika Lassen, CA : E-mail: mika.lassen@ca.com
LEWIS - Global Public Relations
Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland
Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com