Bilthoven, 25 april 2007 - Business Objects, leverancier van business intelligence (BI) oplossingen, heeft de resultaten bekendgemaakt van het eerste kwartaal van 2007. De organisatie maakte tevens bekend dat de raad van bestuur het plan heeft goedgekeurd voor het terugkopen van aandelen ter waarde van 100 miljoen dollar.
De omzet in het eerste kwartaal van 2007 kwam uit op 334 miljoen dollar, 20 procent hoger dan een jaar eerder. De wereldwijde inkomsten uit licenties bedroegen 137 miljoen dollar. Dit is een stijging van 9 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar. De omzet uit services kwam uit op 197 miljoen dollar, 29 procent hoger dan in het eerste kwartaal van 2006. De winst per aandeel (US GAAP) kwam uit op 6 dollarcent. Non-GAAP winst per aandeel bedroeg 41 dollarcent, een stijging van 24 procent ten opzichte van vorig jaar.
John Schwarz, CEO van Business Objects: "De omzetgroei van 20 procent en een stijging van de operationele winst met 37 procent, bevestigen onze strategie. Daarnaast hebben nieuwe producten en technologieën bijgedragen aan een betere positie in zowel de enterprise-markt als de markt voor het midden- en kleinbedrijf. De relatie met CIO's is het afgelopen kwartaal verder verstevigd. Daarnaast hebben we ons productportfolio verder geoptimaliseerd, zodat we nu voor CFO's en lijnmanagers een complete set enterprise performance management- en BI-oplossingen hebben."
Sabine Palinckx, Regional Manager Benelux: "De groei van het afgelopen kwartaal wordt onder andere veroorzaakt door de introductie van nieuwe oplossingen voor het MKB en de uitbreiding van ons EPM-aanbod. Dat zien we ook terug in de Benelux waar we in het eerste kwartaal contracten hebben afgesloten met onder andere Vodafone, Yusen, Terberg Leasing, Donaldson en Honda Europe."
Engelstalig bericht:
http://www.businessobjects.com/news/press_release.asp?id=20070424_006690
Over Business Objects
Business Objects (Euronext Paris: ISIN FR0004026250 - BOB en Nasdaq: BOBJ) is wereldwijd marktleider op het gebied van Business Intelligence-oplossingen. Business Objects biedt organisaties een compleet platform voor performance management, planning, rapportage, query en analyse en enterprise information management. Hiermee krijgen organisaties beter inzicht in hun bedrijfsprestaties. Business Objects bedient samen met ruim 3.000 partners wereldwijd meer dan 42.000 klanten in meer dan 80 landen.
Ingezonden persbericht