Gemeente Amsterdam


Bezoekadres
Stadhuis, Amstel 1
1011 PN Amsterdam

Postbus 202 Directie Communicatie 1000 AE Amsterdam
Telefoon 020 552 2117
Fax 020 624 5550
www.amsterdam.nl

Uitnodiging
Aan de redacties en correspondenten

Datum 25 april 2007
Kenmerk 029

Laurien van Velzen 020 552 2967

Wethouder Tjeerd Herrema reikt fietsdiploma's uit en presenteert de nieuwe fietsfolder voor toeristen

Geachte mevrouw, mijnheer,

Van 23 tot 27 april is het de Wereldverkeersveiligheidweek. Tijdens deze week wordt er extra aandacht besteed aan veiligheid in het verkeer. De laatste cijfers laten zien dat er in 2006 in Amsterdam 20 verkeersdoden zijn gevallen en dat 298 mensen zich in het ziekenhuis hebben moeten laten behandelen nadat ze een ongeluk in het verkeer hadden gehad. Het blijft dus noodzakelijk om, samen met andere betrokkenen, fors te investeren in de veiligheid in het verkeer. Een van de maatregelen is het fietsexamen voor leerlingen uit groep 8 dat elk jaar op speciale parkoersen in de stad wordt afgenomen. Dit jaar doen 3500 leerlingen mee, bijna 600 meer dan vorig jaar.

Wethouder Tjeerd Herrema brengt op vrijdag 27 april een bezoek aan de Willem van Boeijenschool in het stadsdeel Oud Zuid. De leerlingen van deze school hebben ook fietsexamen gedaan en krijgen hun diploma door de wethouder uitgereikt.

Amsterdam is een prachtige stad om te fietsen. Dat vinden veel toeristen ook. Velen weten echter niet precies wat de veiligste manier is om je per fiets door de stad te begeven. Daarom heeft de gemeente Amsterdam samen met fietsverhuurbedrijf MacBike een nieuwe folder in vier talen ontwikkeld. Hiermee worden toeristen voorgelicht over hoe ze zich veilig per fiets kunnen verplaatsen. Op vrijdag 27 april zal Tjeerd Herrema deze folder aan een `toerist' overhandigen.

U bent van harte uitgenodigd om hierbij aanwezig te zijn.

Datum: vrijdag 27 april 2007 Plaats: Willem van Boeijenschool, Floris Vesterstraat 10 (ingang gymzaal) Tijd: 13.20 uur

Met vriendelijke groet,
Laurien van Velzen,
afdeling Bestuursvoorlichting


---- --