Aon viert twintigjarig bestaan met magazine
25.04.2007 / 09:51 / Rubriek: Economie / Organisatie: Aon nederland
Aon nederland
http://www.aon.nl
PERSBERICHT
Aon viert twintigjarig bestaan met magazine
Rotterdam, 24 april 2007 - Aon bestaat twintig jaar. Om het twintigjarig bestaan te
vieren, brengt Aon Nederland onder meer een jaarmagazine uit: COMMUNITY, waarin risico's
van onder meer globalisering, personeelsrisico's en pandemieën worden bekeken.
Aon Nederland, onderdeel van Aon Corporation, heeft inmiddels ruim 1.500 medewerkers,
verdeeld over dertien vestigingen. Aon Corporation is als verzekeringsmakelaar,
herverzekeringsmakelaar en adviseur op het gebied van risicomanagement wereldwijd
marktleider. Op het gebied van employee benefits advies is Aon momenteel de nummer drie
in de wereld.
Vanaf 24 april 1987, precies twintig jaar geleden, wordt de naam Aon wereldwijd gevoerd.
De geschiedenis van Aon in Nederland dateert echter uit de tijd van de VOC. Een
gevaarlijke tijd voor koopvaarders, die in hun kleine schepen piraterij, tyfonen en
stormen trotseerden. In 1688 sloot Evert van Heijningen, een van de stamvaders van Aon,
als assurantiemakelaar de eerste Nederlandse verzekeringspolis af. Daarmee is de
Nederlandse tak van Aon het oudste onderdeel van het Amerikaanse moederbedrijf. Na
diverse fusies werden kantoren als de Hudig-Langeveldt Groep en Alexander & Alexander
in 1997 samengebracht tot Aon Nederland, onderdeel van Aon Corporation.
De naam Aon wordt nog wel eens verkeerd uitgelegd. Aon is geen afkorting, maar is Keltisch
voor 'eenheid'. Deze eenheid komt tot uiting doordat verschillende bedrijfsonderdelen op
eenduidige wijze producten en diensten aanbieden met als doel het inzichtelijk en
beheersbaar maken van risico's. 'Turning risk into reward', het ombuigen van risico naar
zakelijk profijt, is daarbij een kernbegrip. De eenheid van Aon komt ook tot uitdrukking
in de sterke verbondenheid met de ambities van haar klanten, partners en de kennis van
ruim 43.000 medewerkers in de meer dan 120 kantoren wereldwijd. Die verbondenheid
versterkt het vertrouwen, wat belangrijk is als het gaat om risicobeheersing.
De wereld om ons heen verandert continu, risico's worden complexer. Klimaatverandering,
pandemiedreiging, terreur, supply chain risico's, vergrijzing: zomaar een aantal
onderwerpen die de bedrijfscontinuïteit beïnvloeden. In het jaarmagazine
COMMUNITY komt de gezamenlijke wereld van de klanten en de dienstverlening van Aon aan
bod, bekeken vanuit risicoperspectief. Het is een wereld die zich bezighoudt met
risico's, strategie, toekomst en ruimte om te ondernemen. Klanten, externe deskundigen en
Aon-specialisten komen aan het woord en delen hun visie. Zo geven futurologen hun kijk op
de risico's en kansen van globalisering en vergrijzing, vertelt klimatoloog Rob van
Dorland wat de gevolgen van klimaatverandering voor Nederland zijn en verhaalt viroloog
Willy Spaan over de reële gevaren van een pandemie, zoals de vogelgriep kan worden.
U kunt vrijblijvend een exemplaar opvragen van COMMUNITY via www.aon.nl/jaarmagazine.
Over Aon
Aon Nederland, toonaangevend adviseur in risicomanagement, employee benefits en
verzekeringen, draagt bij aan het realiseren van de ambities van zijn cliënten. In
Nederland heeft Aon 13 vestigingen met 1.500 medewerkers. Het bedrijf maakt deel uit van
Aon Corporation, Chicago, USA. Het wereldwijde Aon-netwerk omvat circa 500 kantoren in
meer dan 120 landen en telt ruim 43.000 medewerkers. Hiermee is Aon een van de grotere
financiële dienstverleners ter wereld. Aon Corporation is gespecialiseerd in
financiële en verzekeringsdienstverlening en staat genoteerd aan de effectenbeurs
van New York (NYSE). Meer informatie: www.aon.nl.