Introductie 2007/2008 collectie Farrington Silver Label


De Farrington Silver Label collectie zal vanaf juli 2007 in exclusieve pilot stores verkrijgbaar zijn

ROTTERDAM, 20070424 -- Voor haar collectie 2007/2008 heeft mode-ontwerpster Cindy Farrington gekozen voor Jorinde Moll om de collectie te presenteren. Ze past perfect in het beeld van de Farrington-vrouw. De nieuwe collectie is een mengeling van diverse stijlen. Van sexy sjiek tot casual sexy, mooie oosterse kimono's & ook aan de zakelijke vrouw is gedacht. De collectie is gemaakt van diverse stoffen en Cindy's voorliefde voor kant (wat altijd de rode draad is van het label) zie je er ook duidelijk weer in terug.

Cindy Farrington, de founder van Farrington Silver Label, is geboren in de USA en op zeer jonge leeftijd komt ze naar Nederland. Als kind al is Cindy gefascineerd en geĂŻnteresseerd in alles wat met mode te maken heeft. Vanaf haar 10e jaar spaart Cindy om iedere maand de Amerikaanse Vogue te kunnen kopen, wat voor haar een soort bijbel is. Ze is altijd bezig met het tekenen en bedenken van kleding, en vind het dan ook geweldig om vriendinnen te stylen.
Cindy vertrekt op twintigjarige leeftijd voor een tijd naar haar geboorteland Amerika en woont daar in L.A, waar ze modellenwerk doet en als extra rolletjes in films heeft. Daar raakt ze nog meer geinspireerd door de prachtige modeshows en hoe de mensen zich daar dagelijks kleden.
Na 4 jaar in LA te zijn geweest keert Cindy weer terug in Nederland en besluit ze om een eigen kledingmerk voor vrouwen te beginnen. Cindy heeft altijd een voorliefde gehad voor kant en stoffen die stretchen. Als deze stoffen op de juiste manier gebruikt worden kunnen ze een vrouw een heel sexy en glamoureuse, maar toch chique uitstraling geven.
De collectie 2007/2008 is een mengeling van diverse stijlen. Van sexy sjiek tot casual sexy, mooie oosterse kimono's & ook aan de zakelijke vrouw is er gedacht. De collectie is gemaakt van diverse stoffen en Cindy's voorliefde voor kant (wat altijd de rode draad is van het label) zie je er ook duidelijk weer in terug. Farrington Silverlabel richt zich ook op de Amerikaanse markt, omdat Cindy zelf Amerikaanse is en omdat er goede contacten zijn gelegd voor de toekomst.

Jorinde is gekozen als gezicht van Farrington omdat ze perfect in het beeld van de Farrington-vrouw past. Ook al denkt iedereen dat Jorinde de stoere casual look uitstraalt, Cindy heeft al enkele jaren geleden gezien, toen Jorinde een modeshow voor Farrington zou lopen, dat Jorinde ook over de uitstraling beschikt die we bij Farrington zoeken. Dit houdt in, een power vrouw met een zeer glamourachtige uitstraling, te gelijker tijd super sexy, en niet niet bang om het beste uit zichzelf te halen.