C-ROOTS: nieuw bureau voor corporate branding van René van Hulst en


AMSTERDAM, 20070424 -- De oud-directie van inc-21 begint een nieuw bureau voor identity & strategy, C-ROOTS. De oprichters René van Hulst en Bart-Jan Horrée herdefiniëren met C-ROOTS het begrip corporate merkstrategie. Van Hulst neemt hierbij de strategische rol op zich, Horrée is verantwoordelijk voor creatie.

Identity als nieuw domein
Van Hulst en Horrée bekijken het organisatiemerk met een verfrissende, holistische blik en creëren concepten die gebaseerd zijn op de identiteit, de authentieke bron van inspiratie van een organisatie. Zo krijgen specialistische gebieden als marketing, communicatie, design, organisatie en innovatie scherpte, richting en maximale consistentie in alle verschijningsvormen.

C-ROOTS wil vanuit de identiteit een nieuw domein creëren en kiest daarbij voor een praktische benadering waarmee voor een organisatie direct voordeel te behalen is. Dat is mogelijk doordat C-ROOTS de regie over alle communicatie vanuit de organisatie stuurbaar maakt.
Inmiddels werkt C-ROOTS vanuit deze visie aan inspirerende projecten voor organisaties als KLM, Corus, Dockwise, Inter Access, Decide en het zakenblad incompany

Over de oprichters
René van Hulst, mede-initiatiefnemer van C-ROOTS, initieerde als international marketing director bij Deutsche Grammophon artist marketing. Daarna was hij een van de oprichters van inc-21, waar hij tevens strategy director was. Zijn passie ligt op het snijvlak van strategie, creativiteit en ondernemen. Vanuit een inspirerende strategie en een creatief concept maakt hij glasheldere keuzes die hij vervolgens voor alle stakeholders in een organisatie tot bloei laat komen. Bij voorkeur in een internationale context. Bij C-ROOTS is hij verantwoordelijk voor strategie.

Bart-Jan Horrée, medeoprichter van C-ROOTS, heeft een achtergrond als art director. Hij werkte onder meer bij Vaz Dias Advertising en FHV/BBDO als international creative director. Vervolgens was hij als een van de initiatiefnemers van inc-21 enkele jaren als creative partner bij dit bureau betrokken. Zijn werk is vele malen onderscheiden met awards voor creativiteit. Bij C-ROOTS is Horrée verantwoordelijk voor creatie.


Over C-ROOTS
C-ROOTS is een innovatief en creatief bureau voor corporate merkstrategie. Vanuit een frisse holistische kijk op het thema identiteit ontwikkelt C-ROOTS strategie en concepten voor marketing, communicatie, cultuur en innovatie. C-ROOTS is gevestigd in Amsterdam, en werkt aan inspirerende projecten voor zowel internationale, corporate organisaties als organisaties uit de non-profit-sector.
Meer informatie is te vinden op de website van C-ROOTS: www.c-roots.com.





c-roots