Socialistische Partij

Huisstijl SP bekroond: 'Veelzijdig en toch eenduidig'

24-04-2007 * De huisstijl van de SP is volgens de jury van de Nederlandse Huisstijlprijs de beste huisstijl die de afgelopen twee jaar in Nederland is ontwikkeld. Dat heeft een vakjury vandaag bekend gemaakt.

Blijkens het juryrapport komt de eer van de bekroning toe aan zowel de ontwerper, het Amsterdamse bureau Thonik, als aan de opdrachtgever, de SP. "De jury gaat er namelijk van uit dat een goede huisstijl alleen tot stand komt in samenwerking en met inbreng van beide partijen."

De huisstijl van de SP wordt omschreven als "veelzijdig en toch eenduidig. Dat is het kenmerk van de huisstijl van de SP. En humor en rood, erg veel rood, waardoor ook het rood onderscheidend is. Als huisstijl voorbeeldig in alle opzichten."

De Nederlandse Huisstijlprijs wordt tweejaarlijks georganiseerd door de Grafische Cultuurstichting en bestaat uit een gouden logo. Van de 137 genomineerde huisstijlen en merken doorstonden 22 huisstijlen en één merk de eerste fase van de jurering. Alle kregen twee of meer voorkeurstemmen. Opvallende uitschieter was de huisstijl van de SP, die van alle juryleden een voorkeurstem kreeg. "De huisstijl van de SP staat op eenzame hoogte," zo was het oordeel.

Zie ook:

* www.thonik.nl