Stadsdeel investeert in schonere buurten
Speciaal serviceteam handelt meldingen snel af
Op donderdag 19 april, heeft Harm-Jan van Schaik, portefeuillehouder
Openbare Ruimte, een van de drie nieuwe, opvallende serviceautos van
het stadsdeel officieel in gebruik genomen. Sinds begin april rijden
er in Amsterdam-Noord, bij wijze van proef, drie serviceteams rond.
Deze teams handelen kleine storingen in de openbare ruimte,
bijvoorbeeld een melding over een kapot bankje, zo snel mogelijk af.
De serviceteams bestaan uit een serviceteam-medewerker, een
wijkverzorger, een milieuagent en secretariële ondersteuning.
Het dagelijks bestuur investeert de komende jaren flink in schone,
hele en veilige buurten. Bovendien wil het bestuur bewoners
nadrukkelijk betrekken bij het leefbaar houden van hun wijk. Door
meldingen van bewoners snel en adequaat af te handelen, draagt het
stadsdeel bij aan een prettiger leefomgeving.
Als bewoners een melding doen over glas op de weg, een afgewaaide tak
of een kapot bankje, dan handelen de serviceteam-medewerker en/ of de
wijkverzorger de kleine storing binnen twee dagen af. De milieuagent
probeert samen met de bewoners er voor te zorgen dat de straten minder
vervuilen. Hij spreekt mensen aan en deelt, als het nodig is, een
boete uit.
Bewoners kunnen hun meldingen over het dagelijks onderhoud kwijt via
het formulier op www.noord.amsterdam.nl of telefonisch via het nummer
020-634 9911.
Stadsdeel Amsterdam-Noord