Goede Waar & Co onderzoekt handgemaakte cosmetica van Lush
Amsterdam, 24 april 2007 - Is handgemaakte zeep ook echt handgemaakt? Die vraag stelde een nieuwsgierige consument onlangs aan de onderzoekers van Goede Waar & Co. In het kader van de campagne Goede Waar Gewenst gaat Goede Waar & Co morgen, woensdag 25 april, op zoek naar hoe en onder welke omstandigheden de cosmetica van Lush wordt maakt tijdens een bedrijfsbezoek in Amsterdam.
Goede Waar Gewenst
In deze campagne, Goede Waar Gewenst, trekken onderzoekers van Goede Waar & Co het hele land door om bedrijven met vragen van consumenten te confronteren. De vragen gaan over een duurzaamheidaspect van een product en de vragensteller die meegaat op bedrijfsbezoek mag ook zijn of haar wens uitspreken. Dit keer is er een vraag gesteld over de handgemaakte zeep van Lush. Onze onderzoekers gaan samen met de vragensteller op bezoek bij dit bedrijf.
Lush zeep
Alle producten worden met de hand gemaakt bij Lush. Goede Waar & Co wil dat ook zien. Staan de medewerkers daadwerkelijk met de handen in het sop die heerlijke ruikende zeep te maken? Wat zijn de arbeidsomstandigheden waaronder de zeep wordt gemaakt? En vooral: wat zijn de arbeidsomstandigheden bij de producent van de grondstoffen? Goede Waar & Co vraagt dit alles tijdens het bedrijfsbezoek.
Goede Waar & Co
Goede Waar & Co is een onafhankelijke consumentenvereniging die al 25 jaar onderzoek doet naar mens-, dier- en milieuvriendelijke producten. Zo helpen we consumenten barrières op te heffen die duurzaam consumeren in de weg staan. Goede Waar & Co maakt bewust consumeren mogelijk. Leden van Goede Waar & Co krijgen zes keer per jaar het P+ magazine vol met praktische informatie, aantrekkelijke kortingen op diverse producten en diensten en ze kunnen het hele jaar gratis gebruik maken van de consumentenservice, waar ze met al hun vragen over voeding en kleding dagelijks terechtkunnen.
Wil jij ook Goede Waar? Daag ons uit!
Weet jij als consument wat je koopt? Wil je weten wat je op je huid smeert en wat er in je mascara zit? Zijn er dingen die je altijd al wilde weten over voeding of kleding? Of heb je nooit een eerlijk antwoord gehad? Stel jouw brandende vraag aan ons onderzoeksteam en wie weet mag jij mee op bedrijfsbezoek in het kader van onze campagne Goede Waar Gewenst. Ga dan nu naar
________________________
Ingezonden persbericht