Gemeente Almelo
Unieke wervingsactie voor trainees vijf Twentse gemeenten
24 april 2007 - Almelo, Borne, Oldenzaal, Enschede en Hengelo, de
gemeenten die verenigd zijn in Netwerkstad Twente, hebben hun krachten
gebundeld om HBO- en academisch toptalent uit heel Nederland te werven
door middel van een unieke wervingsactie.
Naast verschillende opvallende signaalrode advertenties in landelijke
en regionale bladen en een speciale wervingssite heeft de Netwerkstad
namelijk een speciale internetcampagne, zogenaamde viral laten
ontwikkelen. Deze viral, een ludieke wervingsfilm die via internet kan
worden bekeken en aan vrienden en kennissen kan worden doorgestuurd,
wordt persoonlijk samengesteld voor iedereen die het filmpje bekijkt.
Netwerkstad Twente laat daarmee zien dat het helemaal klaar is voor de
concurrentiestrijd op huidige, krappe arbeidsmarkt.
Wervingsfilmpje voor Netwerkstad trainees
Prachtige startkans voor HBO-ers en academici
Uiteraard zijn de wervingsinstrumenten, zoals de speciale site en deze
viral van groot belang om ervoor te zorgen dat er genoeg talentvolle
mensen gaan solliciteren, maar Netwerkstad Twente heeft uiteraard ook
inhoudelijk veel te bieden. Decaan van het traineeship van de
Netwerkstad licht dat toe: We willen jonge, talentvolle HBO-ers en
academici een mooie kans geven om in twee jaar tijd het beste uit
zichzelf te halen en om in die tijd te ontdekken waar hun passie ligt.
Gedurende deze twee jaar krijgt elke trainee de mogelijkheid om aan
verschillende projecten en bij verschillende gemeenten in de
Netwerkstad te werken. Uiteraard tegen een salaris dat ook de
concurrentie met bedrijven goed kan doorstaan. Op deze manier halen we
in de vijf gemeenten state of the art binnen op verschillende
vakgebieden een specifieke studierichting is namelijk niet vereist- en
we kunnen de mensen zélf de mogelijkheid bieden om binding te maken
met de carrièrerichting waar ze zich prettig bij voelen. Een win-win
situatie voor iedereen, zo besluit Kippers.