Gemeente Utrecht


Hernieuwde versie

Vragen nr. 66 inzake ongeval Schimmelplein

2007 SCHRIFTELIJKE VRAGEN
66 Vragen van mevrouw drs. C.P. Sarolea en de heer M.E.J. Eggermont
(ingekomen op 22 april 2007)


Op 8 april jl. heeft op het Schimmelplein in Utrecht een ernstig ongeluk plaatsgevonden met een omgevallen doel. U heeft daar in een brief van 10 april aan de gemeenteraad melding van gemaakt.

De SP heeft hierover de volgende vragen:

1. U stelt in uw brief van 10 april jl. dat er in het bewonersmeldingen systeem over de afgelopen 3 jaar geen gegevens staan vermeld over dit doel. Betekent dit dat er nooit meldingen zijn binnengekomen over dit doel? Betekent dit ook dat de door u genoemde beheergroep nooit een melding heeft gedaan over dit doel?
2. In uw brief schrijft u eveneens: "In verband met laptopproblemen zijn de controles van december 2006 en februari 2007 niet in het overzicht terecht gekomen." Zijn die controles in december 2006 en februari 2007 überhaupt wel gedaan?
a. Zo nee, waarom niet?
b. Zo ja, staan de gegevens over deze controles nog ergens gemeld en hoe luiden de resultaten van deze controles?
c. Hoe vaak behoren de controles bij dit soort objecten uitgevoerd? Hoe vaak vinden deze controles daadwerkelijk plaats?
d. Zijn er meer zaken niet geregistreerd door het euvel met de laptop? Zo ja welke?
e. Waarom duurt het minimaal drie maanden voordat een laptop met zulk belangrijke gegevens wordt gerepareerd of vervangen?
f. Komt het vaker voor dat technische of anderssoortige problemen zoals die in onderhavig geval tot gevolg hebben dat zaken niet of in onvoldoende mate worden geregistreerd? Zo ja, hoe vaak dan wel?


---- --