Ingezonden persbericht
Aon viert twintigjarig bestaan met magazine
Rotterdam, 23 april 2007 - Aon bestaat morgen twintig jaar. Om het twintigjarig bestaan te vieren, brengt Aon Nederland onder meer een jaarmagazine uit: COMMUNITY, waarin risico's van onder meer globalisering, personeelsrisico's en pandemieën worden bekeken.
Aon Nederland, onderdeel van Aon Corporation, heeft inmiddels ruim 1.500 medewerkers, verdeeld over dertien vestigingen. Aon Corporation is als verzekeringsmakelaar, herverzekeringsmakelaar en adviseur op het gebied van risicomanagement wereldwijd marktleider. Op het gebied van employee benefits advies is Aon momenteel de nummer drie in de wereld.
Vanaf 24 april 1987, morgen precies twintig jaar geleden, wordt de naam Aon wereldwijd gevoerd. De geschiedenis van Aon in Nederland dateert echter uit de tijd van de VOC. Een gevaarlijke tijd voor koopvaarders, die in hun kleine schepen piraterij, tyfonen en stormen trotseerden. In 1688 sloot Evert van Heijningen, een van de stamvaders van Aon, als assurantiemakelaar de eerste Nederlandse verzekeringspolis af. Daarmee is de Nederlandse tak van Aon het oudste onderdeel van het Amerikaanse moederbedrijf. Na diverse fusies werden kantoren als de Hudig-Langeveldt Groep en Alexander & Alexander in 1997 samengebracht tot Aon Nederland, onderdeel van Aon Corporation.
De naam Aon wordt nog wel eens verkeerd uitgelegd. Aon is geen afkorting, maar is Keltisch voor 'eenheid'. Deze eenheid komt tot uiting doordat verschillende bedrijfsonderdelen op eenduidige wijze producten en diensten aanbieden met als doel het inzichtelijk en beheersbaar maken van risico's. 'Turning risk into reward', het ombuigen van risico naar zakelijk profijt, is daarbij een kernbegrip. De eenheid van Aon komt ook tot uitdrukking in de sterke verbondenheid met de ambities van haar klanten, partners en de kennis van ruim 43.000 medewerkers in de meer dan 120 kantoren wereldwijd. Die verbondenheid versterkt het vertrouwen, wat belangrijk is als het gaat om risicobeheersing.
De wereld om ons heen verandert continu, risico's worden complexer. Klimaatverandering, pandemiedreiging, terreur, supply chain risico's, vergrijzing: zomaar een aantal onderwerpen die de bedrijfscontinuïteit beïnvloeden. In het jaarmagazine COMMUNITY komt de gezamenlijke wereld van de klanten en de dienstverlening van Aon aan bod, bekeken vanuit risicoperspectief. Het is een wereld die zich bezighoudt met risico's, strategie, toekomst en ruimte om te ondernemen. Klanten, externe deskundigen en Aon-specialisten komen aan het woord en delen hun visie. Zo geven futurologen hun kijk op de risico's en kansen van globalisering en vergrijzing, vertelt klimatoloog Rob van Dorland wat de gevolgen van klimaatverandering voor Nederland zijn en verhaalt viroloog Willy Spaan over de reële gevaren van een pandemie, zoals de vogelgriep kan worden.
U kunt vrijblijvend een exemplaar van COMMUNITY opvragen, alsmede een 'timeline' downloaden via deze link.
Over Aon
Aon Nederland, toonaangevend adviseur in risicomanagement, employee benefits en verzekeringen, draagt bij aan het realiseren van de ambities van zijn cliënten. In Nederland heeft Aon 13 vestigingen met 1.500 medewerkers. Het bedrijf maakt deel uit van Aon Corporation, Chicago, USA. Het wereldwijde Aon-netwerk omvat circa 500 kantoren in meer dan 120 landen en telt ruim 43.000 medewerkers. Hiermee is Aon een van de grotere financiële dienstverleners ter wereld. Aon Corporation is gespecialiseerd in financiële en verzekeringsdienstverlening en staat genoteerd aan de effectenbeurs van New York (NYSE). Meer informatie: www.aon.nl.