Ingezonden persbericht


Persbericht

23 april 2007

Nieuwe trends in zoekmachine marketing

InternetMARKeting Van Werven signaleert groeiende rol voor marktkennis en sociale verbanden

Zoekmachine marketing maakt een duidelijke evolutie door. Kennis van de doelgroep, dwarsverbanden, sociale netwerken en lokalisering spelen een cruciale rol in hedendaags online succes. Dit concludeert Mark van Werven van InternetMARKeting Van Werven naar aanleiding van zijn bezoek aan het Search Engine Strategies (SES)-congres in New York. Hij bezocht dit congres samen met zijn kersverse collega's van Tribal - de bedrijven fuseerden onlangs - om op de hoogte te blijven van de trends op het gebied van internet marketing.

Geen techniek maar marketing
De nadruk verschuift bij het verbeteren van de vindbaarheid in online zoekresultaten - bijvoorbeeld in Google - steeds meer van techniek naar inhoud en marketingprincipes. Zoekmachines evolueren en richten zich steeds meer op kwaliteit van de zoekresultaten, om zo 'zoekers' aan zich te binden. Online marketeers moeten zich daardoor meer gaan richten op goede content. Het kennen van de doelgroep en onderscheidend vermogen ten opzichte van de concurrentie worden alsmaar belangrijker.

Sociale netwerken
'Social media', ofwel sociale netwerken zijn steeds belangrijker aan het worden. Het is dan ook essentieel dat een bedrijf in dit soort netwerken aanwezig is. Het is goed voor de voeling met de markt en het zorgt voor extra aandacht en links naar de website, wat de 'pageranking' in de zoekresultaten weer verhoogt.

Gebruikerservaring
Gebruikerservaring is een van de sleutelwoorden voor een succesvolle online toekomst. Zoekmachines waarderen een goede gebruikerservaring en belonen dat met hogere rankings. Een positieve gebruikerservaring begint met een prettige en duidelijke landingspagina, waarop de gebruiker zo mogelijk meteen vindt wat hij zocht.

Investeren
Een andere trend is 'reinforcement'. Adverteerders moeten niet besparen op paid search, maar er juist in investeren. Ook als het bedrijf al goed in de organische resultaten naar voren komt. Beide vormen van zoekmachine marketing gaan hand in hand. Het streven moet zijn om in beide resultaten hoog naar voren te komen. Dit levert een optimaal rendement op voor de website.

Lokaliseren
Tenslotte is zoekmachine marketing aan het lokaliseren. Het klinkt vreemd voor een wereldwijd medium als internet, maar gerichte lokale advertenties en zoekresultaten zijn in opmars en worden actief gepusht door Google. De local search heeft voorlopig dan ook meer toekomst dan de personal search. De verdere ontwikkeling van gepersonaliseerde zoekresultaten lijkt in de koelkast gezet te zijn.

Samengevat lijkt het erop dat de voorwaarden voor succes op het internet steeds meer overeenkomen met de voorwaarden voor succes in de 'real life' zakelijke wereld. Mensen moeten over je praten, je moet de goede connecties hebben, lokatie wordt van belang en je moet je doelgroep steeds beter leren kennen.

Ga voor meer informatie over InternetMARKeting Van Werven of Tribal naar www.markvanwerven.nl of www.tribal.nl

BERICHT VOOR DE REDACTIE

InternetMARKeting Van Werven startte in 2002 met internet marketing. Het bedrijf groeide snel uit tot het full-service internet marketingbedrijf van nu, dat onder andere zoekmachine advertentiecampagnes aanbiedt op basis van het 'no-cure-no-pay' principe. Het bureau is gespecialiseerd in SEA voor verschillende branches waaronder de reisbranche, retail, financiële diensten en de makelaardij. Bekende klanten zijn Wehkamp, Cheaptickets, TNT en NS. InternetMARKeting Van Werven is in 2006 samengegaan met Tribal Internet Marketing.

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met René van den Nieuwenhof bij LEWIS Tel: +31 (0)40 235 46 00 Fax: +31 (0)40 235 46 01 E-mail: renevdn@lewispr.com Website: http://www.lewispr.com

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com