Recordverkopen Mazda in boekjaar 2006
(4/23/2007)
Mazda Motor Corporation heeft in het eind maart afgesloten boekjaar
2006 wereldwijd iets meer dan 1,3 miljoen autoâs verkocht. Daarbij
werden records gevestigd in zowel Amerika als Europa: sinds 1994 waren
er in de Verenigde Staten van Amerika niet zoveel Mazdaâs verkocht, in
Europa was dat sinds 1991. Tien landen* boekten absolute
verkooprecords in de periode 1 april 2006 tot en met 31 maart 2007.
In het boekjaar 2006 (FY141) verkocht Mazda 1.301.581 eenheden, een
stijging van 2,0 % ten opzichte van het boekjaar 2005, waarvoor met
name de uitstekende verkopen van de Mazda3 (Axela in Japan) en Mazda5
(Premacy in Japan) verantwoordelijk waren.
In Noord-Amerika stegen de verkopen in de USA met 7,3 %, vergeleken
met het vorige boekjaar, naar 280.589 eenheden, het beste resultaat in
de afgelopen 12 jaar. Canada vestigde daarbij een absoluut record met
83.624 eenheden, een stijging van 4,2 % ten opzichte van 2005. Met
9.819 autoâs over het afgelopen boekjaar scoorde ook Mexico een
uitstekend resultaat: vier keer zoveel als in het vorige boekjaar.
In vier landen in Europa werden ook absolute verkooprecords neergezet:
Groot-Brittannië, Rusland, Spanje en Portugal. Ook andere belangrijke
markten als Duitsland, Frankrijk en Oostenrijk scoorden goed. In heel
Europa behaalde Mazda het beste verkoopresultaat in de afgelopen 15
boekjaren: 301.167 eenheden, een stijging van 6,7 % vergeleken met
boekjaar 2005.
Ook in Oceanië kende Mazda een record in de groei van de verkopen.
Opnieuw bereikten de verkopen in Australië een record met 67.225
eenheden, een stijging van 2,7 %. Dat geldt ook voor Nieuw-Zeeland,
dat eveneens de beste score ooit had met 6.351 verkochte eenheden, een
stijging van 4,5 % ten opzichte van boekjaar 2005.
âWe hebben een uitstekend boekjaar 2006 achter de rug. We verkochten
meer dan 1,3 miljoen modellen wereldwijd, vestigden records in tien
landen en zagen de verkopen andermaal stijgen in zowel Noord-Amerika
als Europaâ zegt Daniel T. Morris, Senior Managing Executive Officer
van Mazda Motor Corporation, verantwoordelijk voor de Marketing, Sales
en Customer Service Divisies.
âDeze resultaten zijn een beloning voor het hele Mazdateam en onze
dealernetwerken wereldwijd. Ik ben bijzonder tevreden dat onze
producten zo buitengewoon gewaardeerd worden door onze klantenâ aldus
Morris.
âWe staan voor een uitdagende, wereldomvattende verkoopomgeving, maar
zijn druk doende om via ons nieuwe Mazda Advancement Plan ons merk nog
verder te verstevigen, waarbij we ons bijzonder inspannen om op alle
vakgebieden de beste te zijn. We zijn er van overtuigd dat we ook in
de toekomst onze klanten kunnen blijven voorzien van de kwalitatief
hoogstaande producten en (after sales) services die ze vragen en ook
verdienenâ besluit Morris.
Boekjaar 2006 (FY141) Verkopen per regio
Verkopen
Boekjaar 2006 vs 2005
Noord-Amerika (incl. Mexico)
380.002
+8,0%
Europa
301.167
+6,7%
Japan
260.610
-8,6%
China
129.128
-0,7%
Andere regioâs
230.674
+1,5%
Wereldwijd verkoop volume
1.301.581
+2,0%
_________________
* Groot-Brittannië, Spanje, Rusland, Portugal, Canada, Australië,
Nieuw-Zeeland, Venezuela, Ecuador en Marokko.
AutoRai