Nedstat

Nedstat introduceert Stream Senseâ¢

Diepgaande rapportage over advertenties in online video

Amsterdam, 20 april 2007 - Nedstat kondigt de release aan van Stream Senseâ¢, de meest accurate en uitgebreide online video analytics applicatie in de markt. Nieuwe baanbrekende rapporten geven antwoord op essentiele vragen over het gebruik van video streams, inclusief klikgedrag tijdens reclameboodschappen. Stream Sense⢠meet vanuit de bezoekerâs browser en integreert hierdoor naadloos met Sitestat website analytics.

Stream Sense⢠is ontwikkeld voor uitgevers van online streaming content. Krachtige, real-time analytics rapporteren over het gedrag van bezoekers tijdens video of audio streams of deze nu on demand, progressive download of live zijn en ongeacht waar ze worden gehost. Gedetailleerd inzicht wordt gegeven in hoe bezoekers omgaan met online video advertenties. Gebruikers kunnen bijvoorbeeld de ideale lengte en de meest rendabele positie van een reclameboodschap in een programma bepalen.

De video analytics applicatie integreert naadloos met Sitestat website analytics, waardoor tevens diepgaande informatie wordt verkregen over wat er voor en na de stream interactie gebeurt. Gebruikers kunnen zien hoe bezoekers binnenkwamen op de website en hoe ze over de site navigeerden voordat ze de video bekeken, of dat ze erna converteerden door zich aan te melden of door iets te kopen.

Stream Sense⢠ondersteunt Windows Media Player en RealPlayer. Via een open API kan ook iedere andere player worden ondersteund, zoals Flash of custom video players. De applicatie is zeer gemakkelijk te gebruiken en begrijpen mede doordat bekende termen worden gebruikt zoals playlists, programmaâs en afleveringen.

"Online video zie je vandaag de dag overal", zegt Michiel Berger, Head of Innovation bij Nedstat, "en uitgevers moeten de bezoekersinteractie met site en video content in één overzicht kunnen zien. Bij de ontwikkeling van Stream Sense⢠is samengewerkt met een aantal toonaangevende media bedrijven en hun bijdrage is van groot belang geweest voor het eindresultaat."

Bas Buesink, Audience Research Consultant bij de Nederlandse Publieke Omroep (NPO), heeft de ontwikkeling van dichtbij gevolgd: "De Stream Sense⢠rapporten geven ons een grondig inzicht in het kijkgedrag van ons publiek. We kunnen nu zien wat mensen bekijken, wanneer ze het bekijken en hoe lang. Dit is cruciale informatie voor het afstemmen van onze content op de wensen van ons publiek."

Stream Sense⢠is vanaf vandaag beschikbaar voor alle Sitestat gebruikers. De metingen worden in de browser gedaan en er zijn geen downloads of plug-ins nodig.