Gemeente Strijen
Bekendmakingen week 16
(19-04-2007) Bekendmakingen
Burgemeester en wethouders van Strijen maken het volgende bekend:
Aanvraag om lichte bouwvergunning ontvangen van:
- R.A. de Bruin voor het plaatsen van een aanbouw, plaatsen van een
dakraam en wijzigen van de zijgevel op het perceel Hilsondusstraat 63
te Strijen (ontvangen 13 april 2007).
- P.P. Beyersbergen voor het plaatsen van een dakkapel aan de zijgevel
op het perceel Nieuwe Haven 15 te Strijen (ontvangen 16 april 2007).
Aanvraag om reguliere bouwvergunning ontvangen van:
- J.H. Dekker voor het plaatsen van een schuur ten behoeve van opslag
agrarische gewassen op het perceel Mariapolder 11 te Strijensas
(ontvangen 12 april 2007).
- F. Vink voor het plaatsen van 17 seniorenappartementen, 6
startersappartementen en 3 eengezinswoningen op het perceel
Schoolstraat 4 te Strijen (ontvangen 13 april 2007).
Met vragen over het gebruik van eventuele rechtsmiddelen (bezwaren
e.d.) tegen de verzoeken om bovengenoemde aanvragen kunt u zich wenden
tot het bureau Bestuursondersteuning in het gemeentehuis.
Vrijstelling artikel 15 Wet op de Ruimtelijke Ordening:
Burgemeester en wethouders van Strijen maken bekend dat zij voornemens
zijn om met toepassing van artikel 15 van de Wet op de Ruimtelijke
Ordening (WRO), juncto artikel 13, lid 4a van het bestemmingsplan
`Landelijk gebied' vrijstelling te verlenen van de bestemmingsplannen
aan:
- M.M. Schaay voor het oprichten van een aanbouw op het perceel
Meeuwenoordseweg 5 te Strijen.
Het ontwerpbesluit met bijbehorende stukken ligt met ingang van 23
april 2007 gedurende zes weken ter inzage bij het bureau Ruimtelijke
Ordening, Wonen en Milieu in het gemeentehuis. Een ieder kan binnen de
termijn van terinzagelegging een zienswijze omtrent de
ontwerpbesluiten indienen bij ons college. Deze zienswijze dient bij
voorkeur schriftelijk te worden ingediend. Ook het indienen van een
mondelinge zienswijze is mogelijk. Hiervoor dient tijdig een afspraak
te worden gemaakt (telefoonnummer 078-6748231).
Degene die zijn zienswijze indient, kan op een nader te bepalen datum
tijdens een hoorzitting in de gelegenheid worden gesteld om de
zienswijze nog nader toe te lichten.
Vastgesteld bestemmingsplan Landelijk Gebied, 8e herziening (Land van
Esseweg 8):
Burgemeester en wethouders van de gemeente Strijen maken op grond van
artikel 26 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening bekend dat de
gemeenteraad in de vergadering van 27 maart 2007 het bestemmingsplan
Landelijk Gebied, 8e herziening ongewijzigd heeft vastgesteld. Het
bestemmingsplan Landelijk Gebied, 8e herziening heeft betrekking op
het vervallen van het agrarische bouwblok op het perceel Land van
Esseweg 8 in Strijen.
Het vastgestelde bestemmingsplan ligt vanaf 23 april 2007 gedurende 6
weken (tot 4 juni 2007) voor een ieder ter inzage bij het bureau
Ruimtelijke Ordening, Wonen en Milieu in het gemeentehuis. Het
gemeentehuis is van maandag tot en vrijdag geopend van 09.00 tot 12.00
uur en van 13.30 tot 16.00 uur.
Tegen het besluit van de gemeenteraad kunnen gedurende de termijn van
ter inzage legging bedenkingen worden ingediend bij Gedeputeerde
Staten van Zuid-Holland. Bedenkingen kunnen worden ingediend door:
- degene die tijdig zijn zienswijze bij de gemeenteraad heeft kenbaar
gemaakt tegen het ontwerp bestemmingsplan;
- een belanghebbende die aantoont dat hij redelijkerwijs niet in staat
is geweest om zijn zienswijze tegen het ontwerp bestemmingsplan bij de
gemeenteraad kenbaar te maken.
Bedenkingen moeten bij voorkeur schriftelijk worden ingediend en
moeten worden gericht aan Gedeputeerde Staten van Zuid-Holland,
postbus 90602, 2509 LP Den Haag. Ook het indienen van mondelinge
bedenkingen is mogelijk. Hiervoor moet tijdig, bij voorkeur uiterlijk
een week voor het einde van de ter inzage legging, een telefonische
afspraak worden gemaakt via telefoonnummer 070-4416930 (provincie
Zuid-Holland).
Algemene Wet Bestuursrecht
Burgemeester en wethouders van Strijen maken de volgende besluiten
bekend:
Lichte bouwvergunning verleend aan:
- A.D. de Klerk voor het plaatsen van een houthok op het perceel
Bosweg 50 te Strijen (verzonden 12 april 2007).
- C.C. van der Wel voor het oprichten van een serre op het perceel
Keizersdijk 103 te Strijen (verzonden 19 april 2007).
- J.C.J. van Heeswijk voor het plaatsen van een berging en prieel op
het perceel Reigerstraat 33 te Strijen (verzonden 19 april 2007).
Reguliere bouwvergunning verleend aan:
- H.C. Kwakernaat voor het gedeeltelijk vergroten van de woning en het
plaatsen van een berging op het perceel Thorbeckestraat 12 te Strijen
(verzonden 19 april 2007).
Sloopvergunning verleend aan:
- B. Hooghwerff voor het vervangen van asbesthoudende platen van een
dak op het perceel Handelstraat 21 te Strijen (verzonden 19 april
2007).
Een vergunning voor het plaatsen van driehoeksborden verleend aan:
- Stichting Samenlevingsopbouw, mevrouw H. van der Weijden,
Kemphaanpad 35 te Strijen voor het plaatsen van 10 driehoeksborden in
de gemeente Strijen voor de aankondiging van `Muziekoptreden ten
behoeve van het 30-jarig jubileum op 11 mei 2007 in de Klep'(verzonden
13 april 2007).
Een vergunning voor het exploiteren van een terras verleend aan:
- Café Het Wapen van Strijen, Molenstraat 7 te Strijen voor het hebben
van een terras van 70 m2 tegenover het genoemde horecabedrijf
(verzonden 18 april 2007).
Een ontheffing op grond van artikel 35 van de Drank- en Horecawet
verleend aan:
- V.V. Strijen, Prins Clausstraat 1 te Strijen voor het schenken van
zwak-alcoholische dranken op 16 juni 2007 (verzonden 18 april 2007).
Tegen bovenstaande besluiten kunnen belanghebbenden binnen 6 weken
nadat de vergunning is verzonden naar de aanvrager (of, wanneer er
geen aanvrager is, na deze publicatie) een bezwaarschrift indienen bij
het bestuursorgaan dat het besluit genomen heeft. In het
bezwaarschrift moet staan waarom u het niet eens bent met het besluit.
Aan het indienen van een bezwaarschrift zijn geen kosten verbonden. De
behandeling van een bezwaarschrift mag volgens de wet maximaal 14
weken in beslag nemen. Het besluit treedt direct in werking, ook al
wordt er bezwaar gemaakt. Bent u van mening dat, zolang nog niet op
het bezwaarschrift is beslist, het besluit niet in werking zou moeten
treden, dan kunt u aan de Voorzieningenrechter van de rechtbank in
Dordrecht een voorlopige voorziening vragen. Het adres is: postbus
7003, 3300 GC Dordrecht. Een voorlopige voorziening kan alleen worden
gevraagd als er ook bezwaar is gemaakt. Daarnaast moet er sprake zijn
van een spoedeisend belang. Aan het vragen van een voorlopige
voorziening zijn wel kosten verbonden (griffierechten). Voor vragen
over uw bezwaar- en beroepsmogelijkheden kunt u contact opnemen met
het bureau Bestuursondersteuning.