Hogeschool INHOLLAND lanceert Splurge
19.04.2007 / 14:54 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: Hogeschool inholland
Hogeschool inholland
http://www.inholland.nl
Splurge: allereerste studentenglossy voor en door studenten
Haarlem - Studenten van Hogeschool INHOLLAND krijgen een nieuw studentenmagazine: Splurge.
Splurge is de opvolger van INdruk, het studentenblad dat tijdens de fusie ontstond.
Splurge verschijnt 5 keer per jaar in een oplage van 20.000 exemplaren en is ontwikkeld
door Boomerang Publishing.
Vandaag is het zover, dan verschijnt Splurge. Gemaakt door Boomerang Publishing voor en
door studenten. Dit eerste nummer van Splurge is mede dankzij de expertise en het
enthousiasme van studenten tot stand gekomen die de minor Bladenmaken volgden op
Hogeschool INHOLLAND Rotterdam en Hogeschool INHOLLAND Amsterdam/Diemen. De
studentenglossy verschijnt op het formaat van het tijdschrift Glamour, zodat studenten
het blad gemakkelijk kunnen meenemen in hun tas.
Over een titel voor de opvolger van het studentenblad INdruk, waarvan het afgelopen najaar
het laatste nummer verscheen, is lang en druk gebrainstormd. Uiteindelijk heeft het
geraadpleegde studentenpanel gekozen voor Splurge. Een titel die aansluit bij het beoogde
gevoel van het nieuwe magazine, net als soortgelijke titels als Spunk, Moose (Rotterdams
jongerenmagazine) en Carp.
Splurge is dynamisch (splash) en onontkoombaar (urge). Het woord is ontleend aan de Lonely
Planet, de onder backpackende studenten populaire reisgids. Het Australisch - Engelse
Splurge verwijst dan naar een uitspatting die backpackers zich kunnen veroorloven na
wekenlang afzien. En ze even hun low budget vergeten met de keuze voor een upscale hotel
of restaurant: 'Let's go for a splurge!'
Walter Wassenaar, manager marketing & communicatie Hogeschool INHOLLAND: 'Splurge
sluit aan bij wat INHOLLAND wil zijn: een eigentijdse onderwijsinstelling die gericht is
op de toekomst en open staat voor een diversiteit aan culturen en meningen. Ondernemend,
maatschappelijk betrokken, dynamisch en innovatief.'
'Wij hebben gezorgd voor een look & feel waarmee je graag gezien wilt worden' aldus
Ivo van IJzendoorn, art-director van Boomerang Publishing. Janneke Grootings,
projectredacteur: 'Dit wordt, hopen we, een van de coolste studentenbladen van Nederland!
Al was het alleen maar omdat het voor een groot deel bestaat uit content die gegeneerd is
door de studenten zelf. Dat het zo'n zestig glossy pagina's gaat tellen, helpt natuurlijk
ook.' Wim Honders, creatief directeur: 'Alles wat studenten willen weten over hun studie
bij INHOLLAND is smakelijk verpakt. Daar horen ook zaken bij als spannend beeld, mode en
emotie.'
//// einde persbericht ///
Noot voor de pers:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Walter Wassenaar, Hogeschool INHOLLAND, tel. 06-523 757 14 of met Wim Honders, Boomerang
Publishing, tel. 020-5356990.
Voor recensie exemplaren en of beeldmateriaal kunt u bellen of mailen met: Peter de Brock,
Hoofdredacteur Splurge, tel. 023-54 123 54, e. Peter.deBrock@INHOLLAND.nl of met Boomerang
Publishing, Nelleke Braam, te. 020-5356990