Interactive Intelligence benoemt Newtel Essence tot Platinum Partner


AMSTERDAM, 20070418 -- Interactive Intelligence, leverancier van zakelijke communicatiesoftware, heeft Newtel Essence officieel benoemd tot Platinum Partner. Dit is een bekroning van de expertise van Newtel Essence op de contactcenter-markt en van de kennis over het Customer Interaction Center (CIC), de volledig op SIP gebaseerde contactcenter-oplossing van Interactive Intelligence.

De benoeming betekent een bevestiging van de intensieve samenwerking tussen beide organisaties. Newtel Essence kwalificeert zich voor deze status door de hoge klanttevredenheid, de grondige kennis van CIC en het leveren van een hoge servicegraad. De Platinum Partner status is een erkenning van de kennis en kunde van Newtel Essence en betekent dat organisaties ook in de toekomst kunnen profiteren van de kwalitatief hoogwaardige samenwerking tussen beide partijen.

"Ons streven naar klanttevredenheid en de bewezen contactcenter-technologie van Interactive Intelligence vormen samen een krachtige propositie voor ondernemingen", aldus Serge Poppes, oprichter van Newtel Essence. "Nu we de status van Platinum Partner hebben, zijn we nog beter op de hoogte van productontwikkelingen en trainingen. Hierdoor zijn we in staat om de Interactive Intelligence klanten de expertise te blijven bieden waar zij om vragen."

Jos Mols, Territory Manager bij Interactive Inteligence: "Newtel Essence is al jarenlang een gewaardeerde partner van Interactive Intelligence en behoort in Nederland tot de topaanbieders op het gebied van contactcenter-technologie. Dat blijft ook zeker zo na de overname door KPN en de samenvoeging met KPN Call Center Solutions. De benoeming tot Platinum Partner is hiervan een bevestiging."

Over Newtel Essence
Newtel Essence, onderdeel van KPN, richt zich in de Benelux op organisaties die hun klantinteractie processen (CRM-integratie met Contact Centers) willen optimaliseren. Communication Integrator Newtel Essence combineert in haar (on-line) klantcontactmanagement oplossingen data- en telecommunicatietechnologie. Service en security spelen hierbij een belangrijke rol. Daarnaast levert Newtel Essence de servicenummers 0800/0900/088/1400 als toegang tot contact centers.
Newtel Essence is marktleider in de contact center markt en levert als enige in de markt een totale oplossing op het gebied van IP-telefonie, klantcontactmanagement, CRM, selfservice, netwerken en security.
Newtel Essence ondersteunt haar opdrachtgevers met advies, integratie en implementatie, opleidingen en onderhoud. Newtel Essence heeft een samenwerkingsovereenkomst met o.a. Avaya, Aspect, Cisco, Interactive Intelligence, Microsoft CRM, NICE, RightNow en Trinicom. Voor meer informatie: www.newtelessence.com.

Interactive Intelligence
Interactive Intelligence Inc. (Nasdaq: ININ) levert zeer innovatieve producten voor contactcenters en zakelijke IP telefonie, onder andere op het gebied van contactcenter automatisering, customer self service en unified messaging.
Interactive Intelligence is opgericht in 1994, heeft 350 werknemers en heeft wereldwijd meer dan 1.500 ondernemingen als klant waarvan meer dan 250 in EMEA. Het Benelux hoofdkantoor is gevestigd in Amsterdam. www.inin.com.





Ingezonden persbericht