Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Nederlandse normcommissie breidt aantal leden uit
Groeiend draagvlak Europese contact center norm

18 april 2007. Het draagvlak voor de nieuw te ontwikkelen Europese kwaliteitsnorm voor contact centers groeit. Dat mag worden geconcludeerd uit de toetreding van vier nieuwe leden tot de Nederlandse commissie die actief meewerkt aan de totstandkoming van het internationale kwaliteitskeurmerk. De nieuwe commissieleden zijn: HECC, HCN, het Help Desk Institute en de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie.

Met de toetreding van vier nieuwe leden komt de Nederlandse normcommissie, die mee werkt aan een Europese kwaliteitsnorm voor contact centers, op sterkte. Commissie-voorzitter Paul van Ladesteijn toont zich tevreden over deze ontwikkeling: "De expertise van ervaren facilitaire contact centers als HCN en HECC is meer dan welkom. Ook zijn we blij met de toetreding van de twee belangenbehartigende organisaties. Het toont aan dat het draagvlak voor dit Europese initiatief groeit".

Steve Abdoelhamid (HECC) vindt deelname om meerdere redenen interessant: "Wij opereren internationaal en dus is dit initiatief voor ons interessant. Door participatie in de normcommissie zijn we vanaf het begin af aan betrokken en kunnen we een inhoudelijke bijdrage leveren. Een unieke kans om invloed uit te oefenen!"

Ook internationaal groeit de interesse voor de Europese contact center normen. Het aantal landen, dat onder auspiciën van het Europese normalisatie instituut (CEN) aan het keurmerk werkt, is uitbreid tot elf. Ook Noorwegen en Spanje nemen nu deel.

Meer informatie kan worden verkregen bij Paul van Ladesteijn, voorzitter van de Nederlandse normcommissie en/of Gertjan van den Akker, secretaris van de Europese normcommissie.

Paul van Ladesteijn: T: 06-450 181 69 en E: paul.van.ladesteijn@brw.nl Gertjan van den Akker: T 015 2690 426 en E: gertjan.vandenakker@nen.nl