Ingezonden persbericht
P E R S B E R I C H T
Waardering op Secretaressedag summier
Kwart bazen bedankt secretaresse op valreep
ROTTERDAM, 18 april 2007 - De Nederlandse baas neemt Secretaressedag niet altijd even serieus. Een kwart van hen schaft de cadeaus pas op de dag zelf of de dag erna aan. Bovendien moet bijna een kwart van de secretaresses zelf het geschenk aanschaffen. Tel daar nog eens bij op dat bijna de helft van de bazen zijn of haar spin in het web vergeet. Dat terwijl secretaresses waardering juist zo belangrijk vinden, toont een poll van Pluimen, marktleider op het gebied van doecadeaus, aan.
Bijna 75% van de secretaresses noemt namelijk 'de waardering, er wordt aan me gedacht' het belangrijkste op Secretaressedag. "Feit dat zo'n aanzienlijk deel van de secretaresses zelf een cadeau kon regelen of helemaal niets kreeg, zal ervoor gezorgd hebben dat het gevoel van waardering bij sommigen een aardige knauw heeft gekregen", reageert Joren van der Pluijm, directeur Pluimen.
Liever spontaan
Overigens werd in 32% van de gevallen het cadeau twee dagen voor Secretaressedag besteld. Zeventien procent van de bazen deed dat één dag voor de festiviteiten. Drieëntwintig procent was er vroeger bij en zorgde dat het minimaal een week voor Secretaressedag geregeld was. Van der Pluijm: "Wie er als directeur in slaagt zélf een origineel cadeau te vinden waaruit dat gevoel van erkenning duidelijk spreekt, scoort goed", is zijn overtuiging. Als het aan 55% van de secretaresses ligt dan ziet zij de waardering liever op een andere dag haar kant op komen 'dan geforceerd op Secretaressedag'. "De baas laat dus pas echt zien dat hij of zij het meent door de waardering niet alleen uit te spreken op de derde donderdag in april, maar de secretaresse spontaan op andere momenten in het jaar verrast met een bedankje".
Last minute-actie
Om de toch redelijk grote groep leidinggevenden die pas op het laatste moment een attentie regelen tegemoet te komen, ontwikkelde Pluimen dit jaar een speciale Last minute-actie. De secretaresse ontvangt dan per gsm een sms-bericht. Daarin staat dat hij/zij mag kiezen uit een aantal belevenissen, en waarom. Het cadeau wordt snel daarna thuis, of op kantoor bezorgd.
Over Pluimen
Pluimen geeft sinds 1997 het doecadeau De Pluim uit aan bedrijven en particulieren. Pluimen is toonaangevend als het gaat om creatieve belevenismomenten en marktleider op het gebied van zelf kiezen en doecadeaus. De belevenis als geschenk wordt steeds vaker ingezet door de meest uiteenlopende bedrijven.
Pluimen werkt samen met een steeds groeiende kring van bedrijven en instellingen die een kwalitatief hoogstaand product leveren, continuïteit garanderen en een landelijke dekking bieden. De verfrissende aanpak van Pluimen is niet onopgemerkt gebleven. Zo won Pluimen in 2001 de BKD Business Award en werd Pluimen genomineerd voor de Rotterdamse Ondernemersprijs 2003. www.pluimen.nl.
Noot voor de redactie,