Ingezonden persbericht


Tennissers digitaal met tennis digizine

Tennis magazine ook online via modern media

Amersfoort, woensdag 18 april 2007. Tennisliefhebbers kunnen hun hart ophalen: voortaan lezen zij het laatste tennisnieuws ook eenvoudig online. Tennis Magazine, een uitgave van Springer Uitgeverij, heeft samen met IT-bedrijf Modern Media de eerste twee online uitgaven van Tennis Digizine gelanceerd. Tennis Digizine is een online interactieve kopie van de geprinte versie, maar dan met nog meer inhoud en verrijkingen: extra informatie, foto's en films zijn allemaal online. Via www.tennismagazine.net/e-zine kunnen lezers hun favoriete tijdschrift inkijken waar en wanneer ze maar willen. Met Tennis Digizine wil Springer haar abonnees én adverteerders extra service bieden.

Tennis Digizine is qua inhoud en lay-out geheel gelijk aan Tennis Magazine. De online multimediale versie is redactioneel verrijkt met films, foto's en links met behulp van het programma Clixmaster Republisher van Modern Media. Ook hebben de meeste advertenties een commerciële verrijking, zoals een link of trailer, wat aantrekkelijk is voor zowel lezers als adverteerders. Aangezien Tennis Digizine gratis is voor abonnees van Tennis Magazine, ontstaat op deze wijze extra service voor deze doelgroep.

Martijn Vermeulen, Electronic Publishing Manager van Springer Uitgeverij: "We hebben er bewust voor gekozen om de eerste twee edities van 2007 van Tennis Magazine voor iedereen gratis beschikbaar te stellen. Online uitgeven is een relatief nieuw concept, zeker in de tijdschriftenbranche, via de twee gratis edities kan iedere geïnteresseerde de meerwaarde van Tennis Digizine ervaren. Alle volgende uitgaven zijn alleen toegankelijk voor onze abonnees. We willen op deze wijze de bestaande abonnees meer bieden, maar verwachten ook nieuwe leden over de streep te kunnen trekken. Omdat we Modern Media kennen als een betrouwbaar en deskundig bedrijf, hebben we ervoor gekozen Tennis Digizine door hen te laten ontwikkelen. Het verschil met diverse andere magazines die Modern Media online heeft gezet, is dat we geen online abonnementen en online losse online nummers aanbieden. Het is echt opgezet als iets extra's voor onze abonnees. We zijn dan ook uiterst tevreden met het resultaat."

André Polderman, directeur van Modern Media: "We hebben ruime ervaring met het online zetten van diverse magazines, bijvoorbeeld VT Wonen, De Pers, Quality Time, SCM, Luister, Golf2day en Digital Movie. Tennis Digizine is hier een mooie aanvulling op. We hopen de samenwerking met Springer Uitgeverij op termijn uit te kunnen bouwen, zowel voor de vakbladen als voor de consumententijdschriften. Dit project is zeer goed bevallen."

Springer Uitgeverij

Tennis Magazine en Tennis Digizine zijn uitgaven van Springer Uitgeverij. De uitgeverij is sinds april 2005 actief binnen de Nederlandse markt en maakt onderdeel uit van Springer Science+Business Media (SSBM) dat met ruim 70 uitgeverijen actief is in 18 landen. Tennis Magazine bevat informatie over alles wat met tennis te maken heeft: tips, trends, nieuwtjes, nationale en internationale tennissers en belangrijke toernooien en evenementen. Het magazine verschijnt 8 keer per jaar met een oplage van 30.000 exemplaren.

Modern Media
Modern Media is een professionele en innovatieve organisatie die online oplossingen voor Interactie en Communicatie Management (ICM) biedt aan organisaties. Hierdoor kunnen organisaties effectiever met hun doelgroepen communiceren en interacteren, kortom 'Making You Interact Smarter'. Met deze oplossingen realiseren klanten van Modern Media meer omzet, lagere kosten en een hogere servicegraad.

Noot voor de redactie,

Ingezonden persbericht