Ingezonden persbericht


Persbericht

Happy 30 campagne van start in 15 Europese landen

Vroeg boeken loont bij Ibis

Amsterdam, 18 april 2007 - Wie tenminste 30 dagen van tevoren online een kamer boekt bij Ibis, kan rekenen op een ongelooflijk scherpe prijs. Onder het motto Happy 30, vroeg boeken, grote voordelen start de hotelketen een grote campagne in vijftien Europese landen, waaronder Nederland.

De kamerprijzen in de elf Nederlandse Ibis hotels zijn vastgesteld op 49 en 69; de hoogte is afhankelijk van de plaats waar het Ibis hotel is gevestigd. Dat betekent dat een kamer in sommige gevallen met een korting van 40 procent kan worden geboekt. Ook de 500 Ibis hotels in België, Duitsland, Frankrijk, Hongarije, Italië, Luxemburg, Oostenrijk, Polen, Portugal, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Zweden en Zwitserland hanteren vaste kamerprijzen.

Sinds het begin van deze maand heeft Ibis een geheel vernieuwde website, www.ibishotel.com. De website is beschikbaar in acht verschillende talen, waaronder het Nederlands, en bevat de meest actuele aanbiedingen zoals Happy 30 en het Ibis 3-nachten arrangement. Bovendien is de site uitgerust met verbeterde navigatiemogelijkheden. Hierdoor is de pagina van elk afzonderlijk hotel veranderd in een soort mini-website.

Je vindt er een beschrijving van het hotel, de diensten die worden verleend en de toeristische en culturele activiteiten. Ook bevat de pagina een plattegrond met een routefunctie om de weg naar het hotel te vinden. De interactieve plattegrond kan zodanig worden gedetailleerd dat precies kan worden nagegaan waar het hotel zich bevindt.

De Happy 30 tarieven ( 49 en 69 voor de Nederlandse Ibis hotels) zijn helder en duidelijk en passen daarmee uitstekend in de positionering van de hotelketen. Ibis biedt zijn gasten waar ook ter wereld comfortabele kamers en een eenduidige dienstverlening: 24-uurs receptie, eten en drinken op elk moment van de dag en nacht en ontbijt vanaf 4 uur in de morgen.


---

Ibis is de toonaangevende economy hotelketen in Europa die bekend staat om de uitstekende prijs-kwaliteitverhouding van de service die wordt geboden. Als onderdeel van de Accor Groep biedt het wereldwijd uit 800 hotels bestaande Ibis netwerk zowel de toeristische als zakelijke reiziger een kwalitatief hoogwaardige accommodatie tegen buitengewoon concurrerende prijzen. Nadere informatie over Ibis hotels is te vinden op www.ibishotel.com.

Met 160.000 medewerkers in 100 landen is Accor Europees marktleider en één van `s werelds grootste ondernemingen op het gebied van zakelijke dienstverlening. Accor biedt zowel de toeristische als de zakelijke reiziger bijna 40 jaar kennis en ervaring in de volgende segmenten:


· hotels: meer dan 4.000 hotels met 475.000 kamers in 90 landen (Sofitel, Novotel, Mercure, Suitehotel, Ibis, Red Roof Inn, Etap Hotel, Formule 1 en Motel 6) en de daaraan gerelateerde nevenactiviteiten zoals luxueuze catering (Lenôtre);
· services aan zakelijke instellingen en overheden: dagelijks maken 21 miljoen mensen in 35 landen gebruik van een breed scala aan diensten (zoals maaltijdvouchers, sociale dienstverlening, kostenbeheer, incentive/events) die door Accor worden opgezet en beheerd.

In Nederland is Accor vertegenwoordigd met 4 Sofitels waaronder Hotel The Grand Amsterdam, 9 Novotels, 22 Mercure Hotels, 11 Ibis Hotels, 1 Etap Hotel en 3 Formule I Hotels. In Nederland behoort ook Accor Corporate Services tot de groep Accor. Voor meer informatie: www.accor.com