Resultaten consumentenonderzoek
biologische producten
18 apr 2007
Onderdeel: LEI
In 2006 voerde het LEI in samenwerking met het ministerie van LNV en
een aantal supermarkten het Prijsexperiment biologische producten uit.
De belangrijkste resultaten van dat onderzoek zijn in december van dat
jaar aangeboden aan de minister van Landbouw, Natuur en
Voedselkwaliteit. Eén van de onderdelen van het onderzoek bestond uit
consumenteninterviews in supermarkten, om daarmee inzicht te krijgen
in de achtergronden van de gemeten prijselasticiteiten. In totaal
werden bijna 5.000 enquêtes afgenomen. Het verslag over dit deel van
het onderzoek is nu verschenen als rapport 5.07.02 De invloed van de
meerwaarde van biologische producten op consumentenaankopen
Eerder verschenen met betrekking tot het prijsexperiment:
Rapport 7.06.19 Een biologisch prijsexperiment; grenzen in zicht?
(2006)
Rapport 7.06.20 Limits to growth in organic sales; the price
elasticity of consumer demand for organic food in Dutch supermarkets
(2007)
Contact
Willy Baltussen
willy.baltussen@wur.nl
LEI