LEI

Resultaten consumentenonderzoek biologische producten

18 apr 2007
Onderdeel: LEI

In 2006 voerde het LEI in samenwerking met het ministerie van LNV en een aantal supermarkten het Prijsexperiment biologische producten uit. De belangrijkste resultaten van dat onderzoek zijn in december van dat jaar aangeboden aan de minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit. Eén van de onderdelen van het onderzoek bestond uit consumenteninterviews in supermarkten, om daarmee inzicht te krijgen in de achtergronden van de gemeten prijselasticiteiten. In totaal werden bijna 5.000 enquêtes afgenomen. Het verslag over dit deel van het onderzoek is nu verschenen als rapport 5.07.02 De invloed van de meerwaarde van biologische producten op consumentenaankopen

Eerder verschenen met betrekking tot het prijsexperiment: Rapport 7.06.19 Een biologisch prijsexperiment; grenzen in zicht? (2006)
Rapport 7.06.20 Limits to growth in organic sales; the price elasticity of consumer demand for organic food in Dutch supermarkets (2007)

Contact
Willy Baltussen
willy.baltussen@wur.nl