Gemeente Schiedam
April
Pluim voor telefonische service gemeente
18 april 2007
Het tijdschrift Intermediair heeft onlangs een onderzoek uitgevoerd
naar de dienstverlening van de vijftig grootste Nederlandse gemeenten,
onder de titel De hond is dood. Wat nu?. Men belde de gemeente met de
vraag wat er na het overlijden van de (fictieve) trouwe viervoeter
Kenneth moest gebeuren om de hondenbelasting te laten stopzetten.
Verder wilde men weten wat men moest doen met het stoffelijk overschot
van de hond.
Er bleken flinke verschillen te zijn in de manier waarop de beller
door de verschillende gemeenten te woord gestaan werd. In het
onderzoek werd gelet op vriendelijkheid, de snelheid waarmee de
antwoorden gegeven werden, de kwaliteit van de antwoorden en het
aantal malen dat doorverbonden werd. De gemeente Schiedam bleek de
zaakjes goed op orde te hebben. In de ranglijst van vijftig
onderzochte gemeenten bezet Schiedam de vijfde plaats. Intermediair
werd vriendelijk te woord gestaan en werd slechts één maal
doorverbonden. Bovendien bleek het antwoord niet alleen correct, maar
kreeg de beller ook nog extra service.