âFiat Bedrijfswagensâ wordt âFiat Professionalâ
(4/18/2007)
âFiat Bedrijfswagensâ krijgt een nieuw logo dat bestaat uit het
Fiat-logo en het woord âProfessionalâ, waarmee het zijn internationale
karakter benadrukt.
Het nieuwe logo is voor iedereen -waar ook ter wereld- begrijpelijk,
zonder dat vertaling nodig is. Het woord âProfessionalâ (in een grijze
balk onder het Fiat-logo) is in dezelfde kleur rood als het Fiat-logo.
Om het Fiat-personenautologo onveranderd te laten, zijn er verder geen
elementen aan het âFiat Professionalâ-logo toegevoegd.
Het âFiat Professionalâ-logo is ontworpen door RobilantAssociati; een
gespecialiseerd Brand Advisors & Strategic Design bureau. Het is
ontstaan om het imago meer autonoom te maken, terwijl de sterke band
met Fiat blijft behouden. Met andere woorden: dankzij het nieuwe logo
krijgt de bedrijfswagendivisie van Fiat nóg duidelijker een eigen
gezicht.
BedrijfsautoRAI