Nieuw klantensysteem bij Burgerzaken
Alle bezoekers via receptie
Vanaf donderdag 19 april gaan we werken met ons nieuwe
klantbegeleidingssysteem. Hiermee kunnen onze klanten sneller en
efficiënter geholpen worden. Het is de bedoeling dat voortaan alle
bezoekers zich melden bij de receptie en aangeven waar ze voor komen.
De mensen die komen voor Burgerzaken worden bij de receptie genoteerd
in het nieuwe klantensysteem; ze krijgen van de receptionist een
bonnetje met een volgnummer uitgereikt. Vervolgens gaan deze bezoekers
naar de hal boven en wachten totdat op het beeldscherm hun volgnummer
én het nummer van de balie verschijnt. De medewerkers aan de balie
kunnen in het klantensysteem direct zien waar de klant voor komt en
eventuele voorbereidingen treffen.
Voor de bezoekers die niet voor Burgerzaken komen, verandert er verder
nog niets.
Proefperiode
Er is bewust voor gekozen om het systeem nu al te installeren, zodat
de toekomstige medewerkers van de publieksbalie voldoende tijd hebben
om met het nieuwe systeem te oefenen en de eventuele kinderziektes
eruit te halen. Op dit moment zijn alleen nog de producten van
Burgerzaken in het systeem ingevoerd. De komende tijd worden ook de
andere meest voorkomende producten aan het systeem toegevoegd, zodat
vanaf de opening van het nieuwe stadhuis alle bezoekers via dit
systeem geholpen worden aan de centrale publieksbalie.
De toekomstige medewerkers van de publieksbalie rouleren nu al op de
verschillende afdelingen om zo ervaring op te doen. Daardoor kunt u
regelmatig verschillende medewerkers aantreffen bij de balies, in
plaats van de vertrouwde gezichten.
Sociale Zaken hele ochtend open
Vooruitlopend op de invoering van de publieksbalie zijn met ingang van
19 maart jl. ook de openingstijden van Sociale Zaken verruimd: ook dit
loket is voortaan elke ochtend van 9.00 tot 12.30 uur open.
Informatie: mevr. V. Jongejan, coördinator Publieksbalie, (0486) 477
263, v.jongejan@grave.nl
Gemeente Grave