Gemeente Bolsward
woensdag 18 april 2007
Gemeente Bolsward krijgt communicatie-advies van inwoners
De gemeente Bolsward wil de communicatie met haar inwoners,
ondernemers en organisaties verbeteren. Om hiervoor een breedgedragen
plan te kunnen opstellen heeft de gemeenteraad van Bolsward in
februari besloten het nieuwe communicatiebeleid interactief te gaan
opstellen. Alle interne partijen van de gemeente Bolsward zijn
benaderd om mee te denken over hoe de gemeente haar communicatie kan
verbeteren.
Om ook van haar klanten te horen wat de gemeentelijke organisatie goed
doet en wat er beter kan, kreeg een groep willekeurig gekozen
inwoners, ondernemers en verengingen een vragenlijst toegestuurd.
Bijna 30% van deze groep mensen heeft de enquête ingevuld en
teruggestuurd. Hierdoor heeft de gemeente een beter beeld gekregen van
wat haar inwoners vinden van de informatievoorziening, bereikbaarheid
en de contactmomenten met de gemeente.
Om nog wat dieper in te kunnen gaan op de sterke en zwakke punten van
de gemeentelijke communicatie worden de geënquêteerden uitgenodigd
voor een rondetafelgesprek. Tijdens dit gesprek vraagt de gemeente
deze groep inwoners, ondernemers en contactpersonen van verenigingen
hun meningen en ideeën rondom de communicatie toe te lichten. Naast de
antwoorden verkregen via de enquête, verwacht de gemeente dat ook dit
gesprek weer concrete handvatten biedt om haar communicatie te kunnen
verbeteren.
De intern en extern verkregen input wordt verwerkt in een concept
communicatiebeleidsplan, dat daarna tijdens een openbare
raadsvergadering wordt besproken.
Toegevoegde document(en)
Adobe Acrobat Reader downloaden! Documenten beschikbaar in het
PDF-formaat kunt u bekijken met de (gratis) Acrobat Reader van Adobe.
Wanneer deze niet automatisch wordt opgestart wanneer u op de gewenste
documenten klikt, dan kunt u deze installeren door op de hiernaast
weergegeven Acrobat-banner te klikken.
PDF Document
Uitkomsten_Enquete_Communicatie.pdf (16Kb)
Uitkomsten enquete