Campagne Publieke Dienstverlening van start(17-04-07)
Gemeente Arnhem is deze week van start gegaan met de campagne rondom
publieke dienstverlening. Centrale boodschap in deze campagne:
Arnhemmers kijken eerst op www.arnhem.nl. Idee hierbij is dat mensen
eerst de site van de gemeente raadplegen, voordat ze naar het stadhuis
komen. Misschien kan de vraag al beantwoord worden via www.arnhem.nl
of kan een product zelfs via de site worden afgenomen. Dat scheelt
weer een bezoekje aan de balie.
De start van de campagne vond maandag 16 april jl. plaats in de
publiekshal van het stadhuis. De directeur van de dienst
Inwonerszaken, Ulco Wieringa, overhandigde de modellen die meegewerkt
hebben aan de campagne, een levensgrote afdruk van de foto, die wordt
gebruikt in de publiciteitsactie.
Echte Arnhemmers
De campagne wordt uitgedragen door échte Arnhemmers. Mensen die in de
stad wonen en al gebruik maken van de website. Zij vertellen hoe
nuttig het kan zijn om eerst op www.arnhem.nl te kijken. Op
www.arnhem.nl staat informatie over wat u mee moet nemen, als u wel
naar het loket moet, of om te kijken wat de procedure precies is, hoe
lang het duurt en wat het product kost.
Programma publieke dienstverlening
De gemeente heeft al een aantal jaren aandacht voor het verbeteren van
de publieke dienstverlening. Zo zijn er steeds meer producten digitaal
afneembaar geworden. Voorbeelden van producten waar u niet meer de
deur voor uit hoeft, zijn: verhuisbericht binnen Arnhem doorgeven,
uittreksel GBA aanvragen, allerlei soorten vergunningen aanvragen,
melding van een klacht over de openbare ruimte. Bovendien kan er sinds
1 april jl. een afspraak met de gemeente worden ingepland via de
website. Arnhemmers regelen het in het digitaal loket van
www.arnhem.nl.
Gemeente Arnhem