( BW)(SIXCUP) Sixcup is dé nieuwe attractie bij bedrijfsevenementen
Redactie Business
ALMERE, Nederland--(BUSINESS WIRE)--16 april 2007--Eindelijk is er
een nieuwe funsport, die bedrijfsevenementen meer beweging bezorgt en
plezier brengt bij alle deelnemers. Sixcup is in Nederland op zoek
naar evenementenbureaus, die met deze nieuwe funsport van een
exclusief marktvoordeel kunnen profiteren.
Er bestaat een nieuwe funsport, die als echte "Eventseller" aan al
deze criteria voldoet. Dat is Sixcup! Sixcup is een originele
combinatie van zowel sport als spel. De meest populair speldiscipline
is de "Crash-game", waarbij ofwel twee teams tegen elkaar spelen of
ieder voor zich tegen elkaar het spel speelt. De tegen elkaar spelende
teams en/of personen spelen met fel gekleurde dobbelstenen, de
zogenaamde cyouballs. Binnen twaalf minuten moeten de cyouballs zo
vaak mogelijk in plexiglazen cups geschoten worden, die op piramides
met verschillende hoogtes staan opgesteld. Hoe hoger de cup en hoe
hoger het aantal ogen van de dobbelsteen, het "cyouball-getal", des te
hoger de uiteindelijke speluitslag is. De beste spelers van elke
finale van een evenement strijden automatisch mee bij het
"1000-euro-Crash-Tournooi" van Sixcup Organisation International.
Wat veel evenementmanagers in het bijzonder overtuigt, zijn de
ervaringen van de speler. "Wij hebben urenlang alleen maar Sixcup
gespeeld... ". "Het is goed, dat ook creatieve actie gestimuleerd
wordt tijdens een congres". "Een sport, die iedereen echt met plezier
gespeeld heeft".
Stefan Schranz, de uitvinder van Sixcup, verheugt zich over zulke
statements en voegt daaraan toe dat Sixcup bij organisatoren ook
daardoor populair is, omdat Sixcup zowel indoor, bijvoorbeeld in een
sport- of tennishal gespeeld kan worden, als outdoor op gras, asfalt
of in het zand.
Een oppervlakte van minimaal 10 bij 30 meter is al genoeg en alles
wat de speler nodig heeft, is sportkleding en goede zin. Bij een
uitstekende organisatie lukt het Sixcup om ongeveer 200 tot 300
spelers (ook beginners) per dag te laten spelen.
Sixcup werkt overwegend in opdracht van evenementenbureaus en
congresorganisatoren "Onze kerncompetentie is uitsluitend het
professionele management van Sixcup-games. Wij organiseren zelf geen
evenementen, maar zien onszelf als nieuwe add-on voor evenementen en
als partner voor allen, die hun klanten een sportief raamprogramma
aanbieden. Cheerleader, een foto- en filmteam en catering kunnen wij
natuurlijk, indien gewenst, ook verzorgen".
Sixcup kan inclusief begeleiding, scoring en life presentatie
gehuurd worden. Huurkoopoptie of leasing is mogelijk en
partnerprogramma's met evenementenorganisatoren worden voortdurend
uitgebreid.
Tijdens de zomer 2006 werden ruim 7000 games gespeeld. MacDonalds,
UNIQA, Evenementenbureau Summitsports uit Nederland, het evenement
'München läuft' en ook Bank Austria zijn enkele referenten.
Voor Nederland zijn wij op zoek naar een evenement/partner, die
Sixcup als nieuwe sport in zijn programma kan inbouwen.
Sixcup presenteert zich in Nederland op 10.-11. mei van 10:00 tot
16:00 uur tijdens de Libelle Zomerweek aan het Almeerderstrand in
Almere. Voor meer informatie kunt u altijd www.sixcup.org raadplegen
of contact opnemen met Suzanne Goossen.
Foto-Link: http://img.pte.at/photo_db/hi_res/hires26036.jpg
CONTACT: SIXCUP-Office NL
Suzanne Goossen
Tel: 0043 699 814 95 941
office1nl@sixcup.org