KLM

Boomplantproject Kenia voor verbetering milieu en drinkwatervoorziening

16.04.07

Boomplantproject Kenia voor verbetering milieu en drinkwatervoorziening

NAIROBI - In Kenia is op zaterdag 14 april in de omgeving van Nairobi de `Plant a Future Campaign' begonnen. De Keniaanse minister van milieu en natuurlijke bronnen, Kivutha Kibwana en Titus Naikuni, president-directeur van Kenya Airways, gaven officieel het startsein van deze boomplantdag.

Met inzet van de lokale bevolking en met sponsors Kenya Airways, KLM, Rolls Royce en Coca Cola zijn zaterdag de eerste duizenden van in totaal 120.000 bomen geplant in de Ngong Hills vlakbij Nairobi. Deze bergen worden ook wel `de longen van Nairobi' genoemd. De inheemse bomen van Ngong Hills zijn een bron aan rijkdom en gezondheid, voornamelijk omdat ze de watervoorziening reguleren. Ook zorgen de bomen voor grondstoffen van voedsel en medicijnen.

Door massale houtkap en overbegrazing door vee, ontstaat er echter bodemerosie en dreigt voor de Ngong Hills een ecologische ramp. Dit is tegen te gaan door het planten van de inheemse boomsoorten op de kale heuvels.

Het project wordt gedragen door de lokale bevolking. Maar ook de nationale, regionale en lokale autoriteiten hebben hun steentje bijgedragen.
Namens KLM waren de lokale medewerkers onder aanvoering van general manager Oost-Afrika Pieter de Man en Elfrieke van Galen, KLM-manager voor Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen, aanwezig. `Deze campagne past perfect in het maatschappelijk verantwoord ondernemen-beleid van KLM. Met dit project helpen we niet alleen het milieu, maar ook de lokale bevolking en niet te vergeten, de kinderen. Door het planten van bomen, verbeteren we onder andere de lokale drinkwatervoorzieningen', aldus een enthousiaste Elfrieke van Galen op dit door vele duizenden lokale bewoners bijgewoonde boomplantevenement.

Op verzoek van de redactie is mw. Van Galen beschikbaar voor een interview over KLM's MVO/duurzaamheidsbeleid en hoe de sponsoring van dit evenement daarin past.

Foto's van het evenement zijn rechtenvrij beschikbaar bij KLM Media Relations.