Boomplantproject Kenia voor verbetering milieu en drinkwatervoorziening
16.04.07
Boomplantproject Kenia voor verbetering milieu en drinkwatervoorziening
NAIROBI - In Kenia is op zaterdag 14 april in de omgeving van Nairobi
de `Plant a Future Campaign' begonnen. De Keniaanse minister van
milieu en natuurlijke bronnen, Kivutha Kibwana en Titus Naikuni,
president-directeur van Kenya Airways, gaven officieel het startsein
van deze boomplantdag.
Met inzet van de lokale bevolking en met sponsors Kenya Airways, KLM,
Rolls Royce en Coca Cola zijn zaterdag de eerste duizenden van in
totaal 120.000 bomen geplant in de Ngong Hills vlakbij Nairobi. Deze
bergen worden ook wel `de longen van Nairobi' genoemd. De inheemse
bomen van Ngong Hills zijn een bron aan rijkdom en gezondheid,
voornamelijk omdat ze de watervoorziening reguleren. Ook zorgen de
bomen voor grondstoffen van voedsel en medicijnen.
Door massale houtkap en overbegrazing door vee, ontstaat er echter
bodemerosie en dreigt voor de Ngong Hills een ecologische ramp. Dit is
tegen te gaan door het planten van de inheemse boomsoorten op de kale
heuvels.
Het project wordt gedragen door de lokale bevolking. Maar ook de
nationale, regionale en lokale autoriteiten hebben hun steentje
bijgedragen.
Namens KLM waren de lokale medewerkers onder aanvoering van general
manager Oost-Afrika Pieter de Man en Elfrieke van Galen, KLM-manager
voor Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen, aanwezig. `Deze campagne
past perfect in het maatschappelijk verantwoord ondernemen-beleid van
KLM. Met dit project helpen we niet alleen het milieu, maar ook de
lokale bevolking en niet te vergeten, de kinderen. Door het planten
van bomen, verbeteren we onder andere de lokale
drinkwatervoorzieningen', aldus een enthousiaste Elfrieke van Galen op
dit door vele duizenden lokale bewoners bijgewoonde
boomplantevenement.
Op verzoek van de redactie is mw. Van Galen beschikbaar voor een
interview over KLM's MVO/duurzaamheidsbeleid en hoe de sponsoring van
dit evenement daarin past.
Foto's van het evenement zijn rechtenvrij beschikbaar bij KLM Media
Relations.
KLM