Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
LG Shine regelrechte verkoophit
Binnen één maand meer dan 200.000 designtoestellen in Europa verkocht
Almere, 16 april 2007 - De LG Shine, de tweede mobiele telefoon in de 'Black Label'-series van LG Electronics, is nu al een verkoophit. Binnen één maand na de lancering kent dit toestel spectaculaire Europese verkoopcijfers. De populariteit van de LG Shine is immens; binnen één maand is het designtoestel in Europa meer verkocht dan in vijf maanden in Zuid-Korea. Ook overtreffen de verkoopcijfers die van de LG Chocolate uit dezelfde periode in het afgelopen jaar.
Bij de vooraanstaande Britse winkelketen Phones4U stond de LG Shine na de lancering twee weken achter elkaar op de eerste plaats in de lijst van meest verkochte mobiele telefoons. De Britse dagverkoop lag in deze periode gemiddeld boven de 2.000 toestellen. Volgens de Mobile Tracker van MOBILE Magazine is de LG Shine zelfs de populairste mobiele telefoon in Groot-Brittannië. In de rest van Europa is het beeld nagenoeg hetzelfde. Ook in Nederland, Duitsland en Frankrijk zijn de verkoopcijfers opzienbarend. Sinds de introductie van de Shine zijn er in Europa ruim 200.000 toestellen verkocht. Een verkoopaantal dat zelfs de resultaten van de populaire LG Chocolate overtreft. Van de voorganger van de LG Shine zijn in dezelfde periode vorig jaar ongeveer 160.000 exemplaren verkocht.
"LG heeft zich met de gigantische verkoopaantallen van de Shine wederom bewezen als wereldwijd marktleider op het gebied van mobiele designtelefoons", zegt Skott Ahn, President en CEO van LG Electronics Mobile Communications Company. "Het is een enorme prestatie om de Chocolate voorbij te streven voor wat betreft Europese verkoopcijfers. Het is bovendien het bewijs dat onze onderzoeksgebaseerde aanpak op het vlak van design en marketing uitstekend werkt."
B.H. Kim, President van LG Electronics Nederland: "De LG Shine genoot voorafgaand, tijdens en na de introductie een overweldigende interesse van de media en consumenten. De LG Shine staat al weken in de top 3 van meest verkochte telefoons in Nederland. Dit benadrukt de klasse van onze verschillende designteams en de aantrekkingskracht van het merk LG. De LG Chocolate heeft de lat hoog gelegd voor wat betreft sales en design. Het is ongelooflijk dat de verkopen van de LG Shine die van de LG Chocolate al overtroffen hebben."
De LG Shine dankt zijn populariteit mede aan het consumentenonderzoek dat LG uitvoerde in de ontwikkelingsfase van het toestel. Daaruit kwam het geraffineerde design voort, dat vooral emotionele aantrekkingskracht heeft. Al enige tijd voordat LG de Shine op de markt bracht, verbeterde het bedrijf zijn strategische 'Buzz Marketing'. Dat is marketing met de focus op opinieleiders, zoals beroemdheden, bloggers en review experts. Op deze manier heeft LG de verwachtingen van de Shine opgevoerd. Volgens het bedrijf dankt de LG Shine zijn succes met name aan het verfijnde design, de premarketingactiviteiten en de uitstekende relatie die de Koreaanse elektronicagrootmacht heeft met consumenten.
Kenmerken
- 2 megapixel CMOS-camera met flits
- Autofocus & nachtmodus, macroshot & continushot, 4 x digitale zoom
- 50MB user memory en external memory slot (micro-SD)
- MP3, WAV, AAC, AAC+, AAC++, AMR, WMA
- Handsfree speaker
- Flight-modus
- Personal Music Composer (humming, keyboard en scoremodus)
- Video & voice recording & playback
- Multitasking met muziek (tijdens sms-en, camera, menu en games)
- 1.000 telefoonboekcontacten
- Stereo Bluetooth (V1.2)
- USB Mass Storage & PC sync
- Document viewer (ppt, doc, xls, pdf, txt)
Specificaties
- EDGE tri-band: 900/1800/1900 MHz
- Afmetingen: 99,8 mm x 50,6 mm x 13,8 mm
- Gewicht: 125 gram
- Display: 240 x 320,2-inch 262.000 TFT QVGA
- Spreektijd/Stand-bytijd: 150 minuten / 200 uur
- Batterij: 800 mAh Lithion-Ion
Accessoires en prijs
LG Electronics levert de LG Shine standaard met een designheadset. Daarnaast vinden kopers een reisoplader en USB-datakabel in de verpakking. De LG Shine heeft een verkoopadviesprijs van 449 euro (incl. btw).
Over de LG 'Black Label'-series
De populaire LG Chocolate is het eerste succesnummer in de stijlvolle 'Black Label'-series. LG voegt een nieuwe topper aan deze serie toe: de LG Shine. 'Black Label' is een uiterst hoogwaardige lijn van topklasseproducten waarin een oogstrelende vormgeving en topkwaliteit hand in hand gaan. Mobiele telefoons in de 'Black Label'-series zijn veel meer dan alleen modieuze items of designtoestellen. Ze vormen een onderscheidende categorie op zichzelf. LG combineert met 'Black Label' een fantastisch ontwerp met hoogwaardige technische innovaties. Met als resultaat een productreeks die als designicoon tegelijkertijd emotie opwekt èn betaalbaar is.
Over LG Electronics
LG Electronics is een van 's werelds grootste producenten van consumentenelektronica en een technologische vernieuwer op het gebied van informatie, communicatie en elektronica. 80 dochterondernemingen bieden werk aan meer dan 82.000 mensen wereldwijd. LG Electronics is 's werelds grootste producent van plasmaschermen, CDMA-handsets, airconditioners, apparatuur voor optische opslag, dvd-spelers en home cinema-systemen. LG Electronics is onderverdeeld in vier bedrijfsonderdelen: Mobile Communications, Digital Appliance, Digital Display en Digital Media. De wereldwijde omzet over 2006 bedraagt ruim 38,6 miljard dollar.