Gemeente Halderberge
Gemeente onderzoekt opnieuw tevredenheid met dienstverlening (16 april 2007)
1-meting klanttevredenheid
- Herhaling eerste tevredenheidsonderzoek 2003 onder klanten gemeente
-
Klik hier
voor de vragenlijst.
De gemeente Halderberge laat in april en mei een nieuw zogeheten
klanttevredenheidsonderzoek uitvoeren. Het gaat om de waardering van
inwoners voor de wijze waarop ze telefonisch te woord worden gestaan
en hoe brieven, vergunningen en beroep- en bezwaarschriften worden
afgehandeld. Ook is de gemeente benieuwd hoe mensen denken over de
communicatie, het meepraten over beleid en plannen en over de
wettelijke inspraak.
Het onderzoek bestaat uit verscheidene enquêtevormen: inwoners kunnen
een schriftelijke vragenlijst in de brievenbus krijgen, maar als zij
zelf eerder met de gemeente gebeld hebben, ook een telefonische
enquêteur aan de lijn krijgen. Mensen die een e-mail aan de gemeente
hebben gestuurd, kunnen digitaal een vragenlijst invullen. Mensen die
vergunningen hebben aangevraagd, kunnen een kleinere schriftelijke
vragenlijst thuis krijgen.
Steekproef
De gemeente kan niet alle burgers een enquête sturen; voor het
onderzoek wordt gewerkt met zogenoemde representatieve steekproeven.
In totaal zal de gemeente ongeveer 2.500 personen benaderen met het
verzoek mee te doen.
Met de informatie uit het onderzoek kan de gemeente nog beter de
organisatie ontwikkelen met als doel het verder verbeteren van de
dienstverlening.
Anoniem
De verwerking van de enquêtes gebeurt absoluut anoniem. Dat wil
zeggen, zonder vermelding van namen en adressen. Alle materiaal wordt
vernietigd zodra de gegevens in de computer zijn verwerkt. De enquêtes
bestaan grotendeels uit meerkeuzevragen die vrij snel kunnen worden
ingevuld.
Ook inwoners van Halderberge die geen enquête thuis krijgen, kunnen
meedoen aan het klanttevredenheidsonderzoek. Klik hier voor de
vragenlijst.
Het gemeentebestuur stelt het op prijs als de enquêteformulieren voor
1 mei worden teruggestuurd.
De gemeente publiceert de uitkomsten van het
klanttevredenheidsonderzoek rond de zomer.
De meting is een herhaling van het eerste onderzoek in 2003. De
gemeente heeft sindsdien de organisatie verder verbeterd en is
benieuwd of dat ook tot uitdrukking komt in de waardering voor de
dienstverlening.
Berichttype Nieuws
Mutatiedatum 13/04/2007