Gemeente Duiven


Agenda openbare raadsvergadering op maandag 16 april 2007
---

Op maandag 16 april aanstaande vergadert de gemeenteraad van Duiven in de raadszaal van het gemeentehuis. De vergadering begint om 20.30 uur en is openbaar. Hieronder kunt u kennisnemen van de onderwerpen die op de agenda staan.

Voor burgers bestaat de mogelijkheid om gebruik te maken van het spreekrecht . Alle aanwezigen krijgen dan de gelegenheid zaken aan de orde te stellen.
Voorwaarden voor gebruik spreekrecht:

* Maximaal vijf minuten spreektijd; in totaal is 30 minuten beschikbaar; bij meer dan 6 sprekers wordt de beschikbare tijd gelijkelijk over de sprekers verdeeld;

* De vraag of bijdrage dient betrekking te hebben op zaken die de gemeente aangaan;

* Raadsleden kunnen om toelichting of nadere uitleg vragen;
* Indien de voorzitter dit toestaat mag u gedurende maximaal 1 minuut reageren;

* De burgemeester of één van de wethouders kan een eerste reactie geven. Veelal houdt die in dat u een schriftelijk antwoord krijgt of dat een nadere afspraak wordt gemaakt.

* Ontstaat een discussie tussen de raadsleden en de burgemeester of de wethouder dan mag u hieraan niet deelnemen;
* Er is geen discussie mogelijk met andere insprekers.
* Het spreken over personen is uitsluitend toegestaan indien dit voor de zakelijk inhoudelijke argumentatie van belang is. Bij beschuldigingen en/of verwijten richting bestuurders en ambtenaren over gedragingen kan men bezwaar indienen bij het bestuursorgaan waarvan de bestuurder deel uitmaakt. Eventueel kan men beroep aantekenen bij de commissie voor de bezwaarschriften in de gemeente.

Voor het gebruik maken van het spreekrecht dient u zich vóór aanvang van de vergadering te melden bij de griffier (tel. 0316 27 92 69, e-mail: m.gijsbers@duiven.nl). Daarbij dient u het onderwerp aan te geven.

Portefeuillehouder:

1. Opening en mededelingen Raadsvoorzitter

2. Vaststelling van de agenda Raadsvoorzitter
3. Gebruik spreekrecht burgers Raadsvoorzitter
4. Notulen van de raadsvergadering van 5 maart 2007 Raadsvoorzitter
5. Lijst van ingekomen stukken Raadsvoorzitter
6. Bestemmingsplan "Kloosterkamp-Zuid" Wethouder Verlaan
7. Beeldkwaliteitsplan "Kloosterkamp-Zuid" Wethouder Verlaan
8. Benoeming van de leden van de Welstandscommissie in de gemeente Duiven Wethouder Verlaan

9. Aanzet om te komen tot een Gebiedsvisie A15 Wethouder Elfrink
10. Verordening Outplacement gewezen wethouders Burgemeester
11. Gemeenschappelijke regelingen/verbonden partijen Burgemeester
12. Verlening van ontheffing van het vereiste van ingezetenschap aan wethouder mr. N. Verlaan Burgemeester

13. Rondvraag Raadsvoorzitter

14. Sluiting Raadsvoorzitter

Voor notulen en achterliggende stukken kunt u het BIS raadplegen (Bestuurs Informatie Systeem)