Panama International Merchandise Mart S.A. (PIMM) is in .....
13.04.2007 / 14:08 / Rubriek: Informatief / Organisatie:
Panama International Merchandise Mart S.A. (PIMM) is in gesprek met Wereldbank over een
lening van 50 miljoen $ US; andere allianties aangekondigd
COLON, Panama, April 13 /PRNewswire/ --
De Panama International Merchandise Mart S.A. (PIMM), momenteel nog in ontwikkeling
als de eerste groothandelsmarkt in de regio van Panama's vrije zone, kondigde vandaag een
aantal belangrijke ontwikkelingen aan.
(Foto: www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20070226/MXM001 )
PIMM S.A. is serieuze gesprekken met de Wereldbank begonnen over een gegarandeerde
banklening van 50 miljoen $ US.
Er wordt over een strategische alliantie onderhandeld met de Dallas Merchandise Mart,
die inmiddels de Shanghai Merchandise Mart exploiteert.
PIMM S.A. is ook serieuze gesprekken begonnen met een belangrijke groep
investeringsbanken in New York, die interesse hebben getoond om 24 miljoen aandelen te
kopen voor een waarde van 2,00 $ US per aandeel, hetgeen neerkomt op een bedrag van 48
miljoen $ US.
In de afgelopen 45 dagen heeft PIMM S.A. 87 aanvragen ontvangen voor showroom
aanbestedingen ter grootte van 80.000 $ US en 160.000 $ US; met tot op heden in totaal 10
miljoen $ US aan definitieve aanbestedingen. De kopers van showrooms zijn voor ongeveer 90
Chinese bedrijven en voor 10 Indiase bedrijven, die hun afzetgebied op de
Latijns-Amerikaanse markt willen uitbreiden.
Bij PIMM S.A., waar in de eerste fase 672 showrooms beschikbaar zijn, 1.400 in de
tweede fase en 2.800 in de derde fase, zijn groothandelaren in direct contact met de
fabrikanten, waardoor onnodige tussenhandel vermeden kan worden. Gesitueerd in een
ontwikkelingsgebied van 10 hectaren, biedt de Panama International Merchandise Mart naast
andere attracties onderdak aan een groothandels zakendistrict, een handelsmarkt en
accommodatie voor meer dan 25.000 bezoekers met een overdekt oppervlakte van 150.000
vierkante meter, 5 commerciële basiscentra, 13 service centra, 1 kantoorcentrum en 1
zakencentrum. Het geeft plaats aan bijna 4.000 gekwalificeerde buitenlandse fabrikanten en
ondernemingen en tienduizenden kwaliteitsproducten. De vijf groothandelscentra beslaan een
oppervlakte van ongeveer 500.000 vierkante meter en bieden een rijke variatie aan
producten, waaronder textiel en kleding, levensmiddelen en kruidenierswaren, gezondheids-
en farmaceutische producten, elektrische huishoudelijke apparatuur, communicatie
apparatuur, bouwmaterialen en binnenhuis decoratie, ijzerwaren, elektronica en
petrochemische producten. Met steun van de Panamese regering zal eind 2007 met de bouw
worden begonnen.
Contact. Mr. Reynald Henry Katz, President and oprichter
R.KATZ@PIMM.COM.PA
HTTP://WWW.PIMM.COM.PA
HTTP://WWW.PANAMAMERCHANDISEMART.COM
Web site: www.panamamerchandisemart.com
www.pimm.com.pa
Contact:
Mr. Reynald Henry Katz, President en oprichter, Panama International Merchandise Mart
S.A., R.KATZ@PIMM.COM.PA ; Foto: NewsCom:
www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20070226/MXM001 ; AP Archive:
photoarchive.ap.org ; AP PhotoExpress Network: PRN1 ; PRN Photo Desk,
photodesk@prnewswire.com