Saab scoort beste resultaat in onafhankelijk mystery shopper onderzoek
tijdens AutoRAI 2007
(4/13/2007)
Saab heeft in een onafhankelijk mystery shopper onderzoek onder
gerenommeerde autofabrikanten tijdens de AutoRAI 2007 een optimale
score behaald op het gebied van klantgerichtheid. De resultaten uit
het AutoRAI 2007 Benchmark Mystery Shopping onderzoek, dat werd
uitgevoerd door het onafhankelijke research & consultancy bureau
Equerya, onthulden dat Saab niet alleen de beste gemiddelde score
behaalde, maar ook overall bekeken de beste prestatie leverde.
Het onderzoeksbureau Equerya onderzocht tijdens de AutoRAI 2007 iedere
dag hoe toonaangevende autofabrikanten bezoekers van hun stand
ontvingen en te woord stonden. Om een zo objectief mogelijk oordeel te
kunnen vellen, maakte Equerya voor het onderzoek gebruik van mystery
shoppers. De samenstelling van deze mystery shoppers varieerde per
dag, van jongeren en ouderen tot stellen en alleenstaanden. Naast een
algehele indruk van de stand beoordeelden de mystery shoppers de
autofabrikanten, die in het onderzoek anoniem bleven, dagelijks op de
onderdelen âWelkomâ, het âGesprekâ, de âAfsluitingâ. Bovendien gaven
de onderzoekers zelf op basis van hun eigen ervaringen ook een
totaalscore.
Saab favoriet bij mystery shoppers
Saab eindigde in het Benchmark Mystery Shopping onderzoek overtuigend
op de eerste plaats. Op drie van de vier deelgebieden ontving het
Zweedse merk de hoogste waardering van het onderzoeksbureau. Met een
gemiddelde score van 7,5 over alle onderdelen eindigde Saab 0,45
punten boven het gemiddelde van alle deelnemers aan het onderzoek. De
afzonderlijke mystery shoppers kenden Saab zelfs een nog hogere
waardering toe, met een totaalscore van 7,70, waar het gemiddelde
bleef steken op 7,04. Eén onderzoeker beoordeelde de stand en
klantvriendelijke benadering van Saab tijdens de AutoRAI zelfs met een
9,0.
âUiteraard zijn wij uiterst tevreden met de uitslag van dit
onderzoek,â verklaart Kees van den Berg, Algemeen Directeur van Saab
Nederland. âDe medewerkers van Saab op de AutoRAI-stand en binnen ons
dealernetwerk zijn zorgvuldig geselecteerd en uitgebreid getraind,
zowel op het gebied van productkennis als op het gebied van een
klantvriendelijke en klantgerichte benadering. Dit onderzoek door
Equerya onderstreept dat we hiermee de juiste keuze hebben gemaakt.â
AutoRai