AutoRai

Getalenteerde jonge Spaanse kunstenaars maken posters voor Chevrolet

(4/11/2007)
Chevrolet Europe heeft twee jonge, getalenteerde Spaanse kunstenaars, Alejandro Campos Polo en Alejandro López Becerro, onderscheiden voor het ontwerpen van de twee beste posters voor de âChevrolet Diesel Workshopâ in Salamanca, Spanje.

Zoals eerder dit jaar aangekondigd tijdens de Autoshow van Geneve organiseert Chevrolet in samenwerking met scholen voor Toegepaste Kunst een kunstcompetitie met de titel âYoung? Creative? â Chevrolet!â. De contest is inmiddels van start gegaan in verschillende Europese landen, waaronder Nederland, waarbij de mogelijkheid wordt geboden deel te nemen in vijf verschillende disciplines: foto, video, visuele kunst, interieurdesign en mode. Het staat de afzonderlijke landen vrij om te kiezen voor één of meerdere disciplines, waarbij Chevrolet Nederland de onderwerpen video en fotografie heeft geselecteerd.

In de loop van volgend jaar zal de competitie naar alle landen in Europa worden uitgebreid.

De afgelopen vier weken heeft Chevrolet vertegenwoordigers van de Europese media ontvangen in Salamanca, Spanje, waar verschillende nieuwe Chevrolet-uitvoeringen met een dieselmotor werden gepresenteerd. Het was tevens een unieke gelegenheid om de contest ook te presenteren aan het Escuela de Arte de Salamanca. Enthousiast over het idee moedigde de school haar studenten aan om deel te nemen. Maar liefst 88 posters werden ingeleverd met de Chevrolet Diesel Workshop als onderwerp en de school selecteerde uiteindelijk veertig inzendingen, die tentoon werden gesteld in het automuseum van Salamanca voor een locale competitie. Ruim 500 autojournalisten van de aanwezige media namen de tijd om hun favoriete poster uit te kiezen.

Zowel journalisten als bezoekers van de tentoonstelling waren onder de indruk van de creativiteit van de studenten. Uit een artistiek verantwoorde selectie van veertig finale-inzendingen vergaarden de posters van Alejandro Campos Polo en Alejandro López Becerro de meeste punten, waardoor deze twee kunstenaars de eerste winnaars werden in het Chevrolet Art Project. Chevrolet Europe waardeert de steun en de buitengewone inspanningen van de studenten en de directeur van de Escuela de Arte de Salamanca voor dit project ten zeerste. De grote interesse van studenten, leerkrachten en media toonde aan dat autoâs en technologie een interessant onderwerp kunnen vormen voor artistieke expressie en dat het idee van Chevrolet Europe om jonge artiesten in Europa te ondersteunen prima is ontvangen.