Getalenteerde jonge Spaanse kunstenaars maken posters voor Chevrolet
(4/11/2007)
Chevrolet Europe heeft twee jonge, getalenteerde Spaanse kunstenaars,
Alejandro Campos Polo en Alejandro López Becerro, onderscheiden voor
het ontwerpen van de twee beste posters voor de âChevrolet Diesel
Workshopâ in Salamanca, Spanje.
Zoals eerder dit jaar aangekondigd tijdens de Autoshow van Geneve
organiseert Chevrolet in samenwerking met scholen voor Toegepaste
Kunst een kunstcompetitie met de titel âYoung? Creative? â
Chevrolet!â. De contest is inmiddels van start gegaan in verschillende
Europese landen, waaronder Nederland, waarbij de mogelijkheid wordt
geboden deel te nemen in vijf verschillende disciplines: foto, video,
visuele kunst, interieurdesign en mode. Het staat de afzonderlijke
landen vrij om te kiezen voor één of meerdere disciplines, waarbij
Chevrolet Nederland de onderwerpen video en fotografie heeft
geselecteerd.
In de loop van volgend jaar zal de competitie naar alle landen in
Europa worden uitgebreid.
De afgelopen vier weken heeft Chevrolet vertegenwoordigers van de
Europese media ontvangen in Salamanca, Spanje, waar verschillende
nieuwe Chevrolet-uitvoeringen met een dieselmotor werden
gepresenteerd. Het was tevens een unieke gelegenheid om de contest ook
te presenteren aan het Escuela de Arte de Salamanca. Enthousiast over
het idee moedigde de school haar studenten aan om deel te nemen. Maar
liefst 88 posters werden ingeleverd met de Chevrolet Diesel Workshop
als onderwerp en de school selecteerde uiteindelijk veertig
inzendingen, die tentoon werden gesteld in het automuseum van
Salamanca voor een locale competitie. Ruim 500 autojournalisten van de
aanwezige media namen de tijd om hun favoriete poster uit te kiezen.
Zowel journalisten als bezoekers van de tentoonstelling waren onder de
indruk van de creativiteit van de studenten. Uit een artistiek
verantwoorde selectie van veertig finale-inzendingen vergaarden de
posters van Alejandro Campos Polo en Alejandro López Becerro de
meeste punten, waardoor deze twee kunstenaars de eerste winnaars
werden in het Chevrolet Art Project. Chevrolet Europe waardeert de
steun en de buitengewone inspanningen van de studenten en de directeur
van de Escuela de Arte de Salamanca voor dit project ten zeerste. De
grote interesse van studenten, leerkrachten en media toonde aan dat
autoâs en technologie een interessant onderwerp kunnen vormen voor
artistieke expressie en dat het idee van Chevrolet Europe om jonge
artiesten in Europa te ondersteunen prima is ontvangen.
AutoRai