Drogisterij.net 76% gegroeid in 2006
Beste jaar in de geschiedenis
STELLENDAM, 20070410 -- De Nederlandse internetdrogist Drogisterij.Net heeft vorig jaar de omzet met 76 procent zien toenemen, zelfs nog beter dan het jaar ervoor. De totale omzet is nu ongeveer even hoog als die van drie drogisterijwinkels op een A-locatie. Ook voor 2007 verwacht het bedrijf weer dubbele groeicijfers.
Directeur Jaap Santifort spreekt van het beste jaar uit de zevenjarige geschiedenis van het bedrijf. Drogisterij.Net profiteerde het afgelopen jaar van de verdere uitbreiding van het assortiment, met ondermeer sieraden en afslankproducten. Daarnaast is het assortiment verder uitgebreid met meer drogisterijartikelen. Doordat Kruidvat, DA en Etos hun assortiment verder inkrimpen, gaat de klant op internet zoeken naar het product dat uit de winkels is verdwenen. Het assortiment van Drogisterij.Net biedt ruim 41.000 artikelen en dat is ruim het driedubbele van een doorsnee drogist.
Het internetbedrijf, eigendom van Santifort zelf en twee investeerders, verkocht in 2006 totaal 320.000 producten. Vooral verzorgingsproducten en voedingssupplementen waren hierin goed vertegenwoordigd. Hiervan gingen er vele duizenden over de digitale toonbank. Ook afslanken is een goed verkochte productgroep.
Ingezonden persbericht