DIMO eerste woonsite met 'no-cure, no-pay concept'
10.04.2007 / 14:09 / Rubriek: Economie / Organisatie: Dimo
Dimo
DIMO eerste woonsite met 'no-cure, no-pay concept'
Breda - DIMO, tegenhanger van Funda, introduceert als eerste woonsite de mogelijkheid om
promotie voor een woning pas te betalen als de woning afgemeld wordt. Deze dienst is
ontwikkeld zodat woningverkopers en makelaars in deze roerige tijden hun woning sneller
kunnen verkopen, zonder dat ze de advertentiekosten moeten voorfinancieren: 'No-cure,
no-pay'. 'Er staan op dit moment veel woningen te koop en vaak ook nog eens voor een
lange(re) periode. Dan ligt het voor de hand dat deze (meer) promotie nodig hebben. Met
ons concept van pas achteraf betalen spelen we in op de markt.' aldus Frank van der
Linden, directeur van DIMO. 'Makelaars moeten vaak alle kosten voor hun klanten
voorfinancieren, terwijl ze zelf de courtage pas maanden later ontvangen. En voor
consumenten geldt regelmatig dat deze al een nieuwe woning gekocht hebben, dus vaak al
kosten gaan maken, terwijl ze hun oude woning nog moeten verkopen.'
In de strijd tussen de woonsites heeft DIMO nu nog een ijzer in het vuur. Vanaf nu kunnen
consumenten die hun woning verkopen via een makelaar ook zelf online upgraden. Dit komt
er op neer dat de woning niet meer onderaan de lijst staat op DIMO, maar bovenin en meer
prominent. Tot op heden konden alleen makelaars hun woningen upgraden en consumenten die
zelf hun woning in de verkoop hebben. Liesbeth Maaskant, salesmanager: 'Upgraden bij DIMO
blijft voor consumenten nog altijd het meest aantrekkelijk en voordelig via een makelaar.
Maar wij zijn een open en onafhankelijk platform. Dus we willen dat consumenten altijd
alle opties hebben om hun woning zo snel mogelijk te verkopen. En ja, een upgrade bij ons
kan er wel voor zorgen dat een woning tot 8 keer meer bezichtigd wordt. Dat blijkt uit
onze statistieken.'
Voor de promotie van het upgraden door consumenten heeft DIMO een unieke Direct Mail
bedacht. Vanaf vandaag ontvangen tien duizenden consumenten een briefkaart in de bus met
hierop een afbeelding van hun eigen woning die te koop staat. Iedere kaart is dus uniek en
gepersonaliseerd. De tekst hierbij is: 'Uw woning staat al op DIMO. Maar dat kan beter!'
Hiermee wordt gedoeld op het punt dat een woning sowieso op DIMO komt, maar dat deze dus
tegen betaling veel prominenter geplaatst kan worden.
-EINDE PERSBERICHT-
Bericht voor de redactie
Persbericht online
U kunt dit persbericht inclusief bijhorend beeldmateriaal ook terugvinden als PDF-bestand
op www.dimo.nl/persberichten.asp
Informatie
Voor aanvullende informatie neemt u contact op met:
DIMO
Frank van der Linden
Managing Director
Mobiel: +31 (0)6-43236879
Tel: +31 (0)76-5310564
E-mail: info@dimo.nl
www.dimo.nl
- het totale Nederlandse woningaanbod (meer dan 100.000 woningen)
- 1,5 miljoen woningzoekenden per maand
- volledig onafhankelijk
- duizenden woningen exclusief op DIMO, afkomstig van onafhankelijke makelaars en
particulieren
- het meest uitgebreide overzicht op interieurgebied
- enkele partners: Vereniging Eigen Huis, Cendris, De Telefoongids, VT Wonen, ABN AMRO,
SNS Bank, Rabobank, ING, Postbank