06.04.2007 / 14:19 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: Media republic
Media republic
Media Republic biedt innovatieve Formule 1- sponsoring aan op eBay
Voor de eerste keer in de geschiedenis van de Formule 1 wordt via een online veiling innovatieve sponsoring aangeboden. Sponsors krijgen zo de mogelijkheid hun merknaam voor korte of langere tijd aan de Formule 1 te binden.
Amsterdam (Nederland), 6 april, 2007: Voor de eerste keer in de geschiedenis van de Formule 1 krijgen sponsors de mogelijkheid zich via een online veiling aan een team te binden. Het Nederlandse crossmediabedrijf Media Republic bedacht dat het een goed idee zou zijn om de online grootheid eBay en de glamourwereld van de Formule 1 samen te brengen. In Spyker Formula One Team heeft Media Republic een betrouwbare samenwerkingspartner gevonden voor deze unieke veiling. eBay verzorgt de veiling en biedt alle bieders de mogelijkheid hun merknaam wereldwijd op het hoogste niveau in de racerij aan te bieden.Vanaf middernacht op vrijdag 6 april kan iedereen een bod uitbrengen zodat zijn/haar merknaam jaarlijks door miljarden mensen wordt gezien. Het prijskaartje voor een heel seizoen liegt er niet om - de bovenkant van de neus van de auto moet minimaal 500,000 euro opbrengen. U kunt de veiling bezoeken door in te loggen op members.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewUserPage&userid=spykerf1. De veiling zal rechtstreeks worden uitgezonden en duurt tot middernacht op maandag 16 april.
Bas Verhart, CEO van Media Republic zegt: 'Het Spyker Formula One Team is een challenger brand met een wereldwijd potentieel. Wij zijn van mening dat er veel mensen zijn die graag 'vanaf het begin' betrokken zouden willen zijn bij dit langdurige succesverhaal. Wij verwachten uiteraard ook interesse van grote ondernemingen, maar denken ook dat dit een uitgelezen kans is voor excentriekelingen en filantropen, die in stijl willen trouwen, hun gekozen liefdadigheid willen ondersteunen of nadruk willen leggen op hun goede doel.'
Veel mensen zullen zeggen dat merknamen bij snelheden van meer dan 300 km/u onduidelijk zullen overkomen. Media Republic gelooft echter dat de samenwerking met eBay en het aanbieden van Formule 1-sponsoring via een veiling een unieke kans biedt, omdat er voor, tijdens en na de race voldoende publiciteitsmogelijkheden zijn, de merknamen goed zichtbaar zijn en de sponsors gebruik kunnen maken van de zeer gewilde VIP-arrangementen.
Egbert van Keulen, manager eBay Operations in Nederland zegt: 'Wij staan erom bekend bijzondere dingen op internet aan te bieden, maar dit is de eerste keer dat Formule
1-sponsoring via een veiling wordt aangeboden - de eerste keer voor eBay en de eerste keer voor de autosport. Het gaat hier om een zeer unieke veiling en wij zijn verheugd dat wij de veiling mogen uitvoeren.'
Op eBay zijn enkele zeer ongebruikelijke producten aangeboden, zoals een MiG-21 straaljager, de BMW-cabrio van David Beckham, en paus Benedictus XVI verkocht er zijn Volkswagen Golf voor bijna 190.000 euro. Het duurste product dat tot op heden via een online veiling op eBay is verkocht, is een privévliegtuig ter waarde van $4.900.000.
eBay.nl verzorgt ook de veiling van Spyker Formula One Team-promotieproducten voor het goede doel, waaronder Spyker VIP-arrangementen tijdens races en tests waarbij de pitbox wordt opgezocht om de monteurs aan het werk te zien, een 'Spyker Experience Day'waarbij een bezoek wordt gebracht aan de Spyker-fabriek, windjacks, petten, T-shirts en poloshirts. De opbrengsten uit de veiling worden gedoneerd aan War Child projecten in Colombia (www.warchild.org).
Spyker Formula One Team heeft ook net een digitaal tijdschrift gelanceerd om nieuws over het team en de vooruitgang die het boekt bij de ontwikkeling van de wagen naar buiten te brengen. Het tijdschrift is gratis en kan worden gedownload via: www.spykerf1magazine.com. De volgende race van het F1-seizoen is op 8 april in Maleisië. Daarna reizen de teams naar Bahrein voor de Grand Prix van 15 april. Spyker F1 maakt zijn Europese debuut op 13 mei in Barcelona, Spanje.
Opmerkingen voor redacteuren
Prijzen en sponsorovereenkomsten:
Een plek op de voorkant van de auto kost minimaal 500.000 euro, maar er zijn ook andere sponsoringmogelijkheden waarbij de merknaam wordt weergegeven:
- Racepak coureurs
- Pitmuren en vrachtwagens
- Website van het team
- Alle officiële teamcommunicatie
De kosten voor individuele sponsorpakketten kunnen op aanvraag worden verkregen.
Over Media Republic:
Media Republic is een van de toonaangevende crossmediabedrijven in Europa dat zich heeft gespecialiseerd in het maken van formats, content en campagnes voor internationale merken. Media Republic zoekt continu naar nieuwe manieren om echte en virtuele consumenten samen te brengen. Bij de onderneming werken momenteel 65 gepassioneerde professionals en het kantoor bevindt zich in het centrum van Amsterdam, Nederland: www.mediarepublic.com