Persbericht
Borger, 3 april 2007
Medisch luchtkussen voor 'veelzitters' nu ook voor kantoor, auto of truck Zitten op lucht maakt einde aan pijn
Borger - Wie veel en lang achter elkaar zit, weet het: het lichaam wordt stijf en vermoeid. Ook kan lang achter elkaar zitten hoofdpijn veroorzaken. Oorzaak is de slechte verdeling van het gewicht, waardoor de bloedsomloop verstoord raakt. Een ingenieus en flinterdun luchtkussen met de naam 'Airhawk' biedt uitkomst voor dit probleem. Vanaf begin februari is het in Nederland voor iedere veelzitter verkrijgbaar.
"Het geheim van de Airhawk-zitkussens is de 'dry floatation'-techniek", vertelt Hendrik Zinger, importeur van Airhawk in Nederland. "Ieder kussen bestaat uit onderling verbonden cellen waar tussen een gestage uitwisseling van lucht plaatsvindt. Het effect van de Airhawk is dat je 'drijft' op lucht", legt Zinger enthousiast uit. De Airhawk is ontwikkeld voor (para)medisch gebruik. Doorliggen en doorzitten komt voor bij mensen die lang in bed liggen of aan een rolstoel gekluisterd zijn. "De wonden die zij oplopen hebben dezelfde oorzaak als de stijfheid en vermoeidheid die een gezond persoon ondervindt als hij te lang op een stoel zit", aldus Zinger. "Door de slechte gewichtsverdeling raakt de bloedsomloop verstoord. In de medische wereld hebben de Airhawk-kussens dit probleem aantoonbaar teruggedrongen." In tegenstelling tot bijvoorbeeld kussens met gel of water, is het luchtkussen met een bijgeleverde pomp zeer nauwkeurig in te stellen, zodat het precies voldoet aan de eisen van de individuele gebruiker. "Niet iedereen weegt per slot van rekening even veel", glimlacht Zinger. Naast de uitstekende instelbaarheid zijn de Airhawk-kussens ook heel makkelijk mee te nemen. Ze zijn licht en heel dun. Een airhawk-kussen verhoogt de normale zithoogte met maar één centimeter. Daardoor nemen ze maar weinig plaats in. Er zijn 2 types beschikbaar: de Airhawk plus en de Airhawk allround. De kussens zijn uitermate geschikt voor 'heavy-users' zoals vrachtwagen- of heftruckbestuurders. Meer informatie is te vinden op
Ingezonden persbericht