PERSBERICHT
Speciale activiteiten en exclusieve giveaways
AUTORAI LADIES DAY: NOT ONLY FOR LADIES!
Op dinsdag 3 april aanstaande, van 11.00 tot 22.00 uur is het zo ver: dan staat de AutoRAI volledig in het teken van auto's en vrouwen, want voor het eerst in de geschiedenis wordt een speciale Ladies Day georganiseerd, powered by Sky Radio 101 FM. Bijzondere activiteiten en exclusieve giveaways maken een bezoek aan het grootste auto-evenement van Nederland voor vrouwen nog aantrekkelijker.
Het aantal vrouwelijke bezoekers aan AutoRAI neemt de laatste jaren gestaag toe, evenals het aantal vrouwen dat zelf een (nieuwe) auto koopt. In 2003 bestond het bezoekersaantal aan AutoRAI voor 12% uit vrouwen, in 2005 was dit aantal al opgelopen tot 20% en de verwachting is dat dit aantal in 2007 zal toenemen tot 25%. Met het initiatief van Ladies Day komt de organisatie van de AutoRAI tegemoet aan deze groeiende vrouwelijke interesse in auto's.
Veel van de aanwezige automerken organiseren op deze dag extra activiteiten en bieden premiums aan. Opel pakt vanaf 13.00 uur een aantal keer uit met een spetterende modeshow in samenwerking met een bekend kledingmerk en actrice Victoria Koblenko; tevens maken vrouwen bij Opel kans op een VIP-arrangement, inclusief een Tigra Twin Top en waardecheques voor exclusieve merkkleding.
Bij Peugeot kunnen vrouwen een week lang gratis cabriorijden in een Peugeot 207 CC winnen.
Op de stand van Cadillac/Corvette zijn een masseur, nagelstyliste en schoenenpoetser aanwezig.
Suzuki organiseert met een knipoog naar de Ladies Cup op Circuit Park Zandvoort een speciale AutoRAI Ladies Cup: de vrouw die op een radiografisch bestuurd circuit de snelste rondetijd op de klokken zet, wint een rijvaardigheidstraining.
Alfa Romeo fotografeert vrouwen in de nieuwe Alfa Spider, terwijl Burton de Celebrator cadeau doet aan vrouwelijke bezoekers van de stand.
Dames die op de stand van Nissan een abonnement op Elle afsluiten, maken kans op een Nissan Micra Elle.
Ford biedt de mogelijkheid om als prachtige Bond Girl op de foto te gaan voor de James Bond-uitvoering van de nieuwe Ford Mondeo.
Bij Hummer tenslotte kunnen alleen vrouwen een Hummer Experience winnen.
Andere exposanten bewaren hun activiteiten als een verrassing voor deze Ladies Day. Andere partners die niet op AutoRAI 2007 exposeren, zoals Autodrop en Sony, delen op deze dag leuke cadeaus uit.
Sky Radio Celebrity Lounge
Sky Radio 101 FM, de mediapartner van de AutoRAI 2007 Ladies Day, zorgt voor de inrichting van de speciale 'Sky Radio Celebrity Lounge' in de Oosthal.
In deze VIP-room interviewt Tanja Jess bekende Nederlanders, zoals Aukje van Ginneken, Petra Kagchelland en Arend Langenberg. Voorafgaand aan de AutoRAI Ladies Day besteden Sky Radio en SBS Shownieuws uitgebreid aandacht aan dit bijzondere evenement.
Over AutoRAI 2007
AutoRAI 2007 is voor het publiek geopend vanaf donderdag 29 maart tot en met maandag 9 april, Tweede Paasdag, en vindt plaats in alle hallen van Amsterdam RAI. Tijdens de AutoRAI worden alle soorten personenauto's, toebehoren en accessoires tentoongesteld. De beurs is op werkdagen geopend van 11 tot 22 uur en in de weekends en op de Paasdagen van 10 tot 17 uur. AutoRAI 2007 wordt georganiseerd door Amsterdam RAI in nauwe samenwerking met RAI Vereniging.
Amsterdam, 12 maart 2007
fotobijschrift: Tanja Jess interviewt bekende Nederlanders in Sky Radio Celebrity Lounge
---
Noot voor de redactie /
Amsterdam RAI