Time : 17:37:24
Date : 02 April 2007
Sender Name: Biscuiterie Jules Destrooper

121-jarige wedijverde met jonge twintigers voor de Trends Gazelleprijs 2007

NV Biscuiterie Jules Destrooper stond 16de algemeen genomineerd voor de Trends Gazelleprijs 2007 en als 3de in de categorie voeding. Een meer dan opmerkelijke prestatie voor een 121-jarige na jonge twintigers zoals Poco Loco en Alpro. Vooral in een exportgerichte business is blijven groeien op langere termijn van primordiaal belang. Biscuiterie Jules Destrooper is daar na zoveel jaar het tastbare bewijs van.

In eigen land gestart in 1886 exporteerde de derde generatie in 1980 reeds naar 16 landen. Op vandaag, slechts 17 jaar later, zijn er dit wel 75 geworden. De uitvoer heeft een hoge vlucht genomen en wel door een versnelde export-strategie. Onder de meest recente afnemers tellen wij Bulgarije, Roemenië, de Dominicaanse republiek, Bolivië, Laos en Qatar. Vaak niet de meest evidente landen, maar beslist meer dan de moeite waard. Bovendien is de groei enkel en alleen het resultaat van eigen schaalvergroting en niet van overnames noch participatie.

Het blijft natuurlijk het bijzonder mooie verhaal van een streekproduct dat door de juiste positionering, de juiste aanpak, zijn weg naar de wijde wereld heeft gevonden. De koekjes zijn onveranderd gebleven sinds 1886, de firma Jules Destrooper beslist niet. Nieuwe investeringen in de productielijnen dienen zich aan en nieuwe mensen met een specifieke know-how worden aangetrokken. Daarom is het vergelijk met een kranige eeuweling eigenlijk niet helemaal terecht, ook wij hebben nog steeds die spirit van een twintiger. Al meer dan 120 jaar...