Time : 17:37:24
Date : 02 April 2007
Sender Name: Biscuiterie Jules Destrooper
121-jarige wedijverde met jonge twintigers voor de Trends Gazelleprijs 2007
NV Biscuiterie Jules Destrooper stond 16de algemeen genomineerd voor
de Trends Gazelleprijs 2007 en als 3de in de categorie voeding. Een
meer dan opmerkelijke prestatie voor een 121-jarige na jonge
twintigers zoals Poco Loco en Alpro. Vooral in een exportgerichte
business is blijven groeien op langere termijn van primordiaal
belang. Biscuiterie Jules Destrooper is daar na zoveel jaar het
tastbare bewijs van.
In eigen land gestart in 1886 exporteerde de derde generatie in 1980
reeds naar 16 landen. Op vandaag, slechts 17 jaar later, zijn er dit
wel 75 geworden. De uitvoer heeft een hoge vlucht genomen en wel door
een versnelde export-strategie. Onder de meest recente afnemers
tellen wij Bulgarije, Roemenië, de Dominicaanse republiek, Bolivië,
Laos en Qatar. Vaak niet de meest evidente landen, maar beslist meer
dan de moeite waard. Bovendien is de groei enkel en alleen het
resultaat van eigen schaalvergroting en niet van overnames noch
participatie.
Het blijft natuurlijk het bijzonder mooie verhaal van een
streekproduct dat door de juiste positionering, de juiste aanpak,
zijn weg naar de wijde wereld heeft gevonden. De koekjes zijn
onveranderd gebleven sinds 1886, de firma Jules Destrooper beslist
niet. Nieuwe investeringen in de productielijnen dienen zich aan en
nieuwe mensen met een specifieke know-how worden aangetrokken. Daarom
is het vergelijk met een kranige eeuweling eigenlijk niet helemaal
terecht, ook wij hebben nog steeds die spirit van een twintiger. Al
meer dan 120 jaar...