Mobillion levert crossmediaal platform voor Vogelbescherming Nederland

Ede, 2 april 2007 - Mobillion, leverancier van Web 2.0-toepassingen en diensten, levert de volledige technische infrastructuur voor 'Beleef de Lente', het nieuwste project van Vogelbescherming Nederland. Vogelliefhebbers kijken direct in de vogelnesten om vervolgens op het forum te discussiëren over hun waarnemingen. Vrijwilligers houden per vogelsoort een dagboek bij zodat nieuwe bezoekers direct kunnen lezen wat er is gebeurd. Vogelliefhebbers worden door middel van sms alerts geïnformeerd over de laatste ontwikkelingen in de nesten.

Het crossmediale platform is gebouwd op basis van de door Mobillion ontwikkelde modulaire BRIX-infrastructuur. Deze infrastructuur bevat onder andere modules voor streaming-toepassingen, informatiediensten op basis van sms of rss-feeds, databases, blogging-software en diverse micro-betaalsystemen.

"Onze Web 2.0-toepassingen zijn voor zowel het bedrijfsleven, als ideële instellingen, als zorginstellingen, als de overheid geschikt. Bedrijven en instellingen willen meer contact met hun klanten en de overheid stimuleert met het motto 'Samen werken, samen leven' de interactiviteit met en tussen burgers. Het internet in het algemeen en platformen als BRIX in het bijzonder, lenen zich hier heel goed voor. Met 'Beleef de Lente' realiseren wij deze interactiviteit en krijgt de samenleving de mogelijkheid om meer bij de natuur betrokken te raken", aldus Winhold Bartelink, Business Manager bij Mobillion.

Joost Hartog, campagneleider van Vogelbescherming Nederland: "Het Beleef de Lente!-project willen we crossmediaal onder de aandacht brengen. We maken graag gebruik van nieuwe middelen, waarvan zowel de natuur als vogelliefhebbers kunnen profiteren. De infrastructuur van Mobillion is voor ons een mooie oplossing om de lente zo interactief mogelijk te laten beleven."

Beleef de Lente! is te beleven via www.vogelbescherming.nl/beleefdelente

Over Mobillion
Mobillion biedt diensten, producten en platformen voor de inrichting en het beheer van Web 2.0-toepassingen, waarmee consumenten online via internet en mobiel kunnen publiceren en communiceren. Centraal hierbij staan oplossingen op het gebied van online social networking, interactieve web-tv, broadband video en crossmediale entertainmentdiensten. Klanten van Mobillion zijn uitgeverijen (print en online), media- en content-eigenaren, telecombedrijven en marketingbureaus. Via zijn partnerkanaal bedient Mobillion organisaties die actief zijn op het gebied van reizen, onderwijs, financiële en publieke dienstverlening. Mobillion is op 1 januari 2000 opgericht en een volledige dochter van All Connected Media BV; een 100 procent deelneming van de Telegraaf Media Groep NV.