Harris Interactive breidt Europees vermogen uit met .........
02.04.2007 / 14:16 / Rubriek: Informatief / Organisatie: Harris interactive
Harris interactive
Harris Interactive breidt Europees vermogen uit met aankoop van Duits online
marketingonderzoeksbedrijf MediaTransfer AG
LONDEN en HAMBURG, Duitsland, April 2 /PRNewswire/ --
Harris Interactive(R) (Nasdaq: HPOL) heeft MediaTransfer AG Netresearch &
Consulting aangekocht, een particulier Europees online onderzoeksbedrijf in Hamburg,
Duitsland, dat betere toegang biedt tot de Duitse marktonderzoekmarkt, die $2,2 miljard
(USD) waard is.
MediaTransfer werd opgericht in 1996, voert sinds 1999 online onderzoek uit en heeft
een zeer gevarieerd online research panel dat uit 250.000 leden bestaat. In 2006 was de
omzet van het bedrijf ongeveer $6 miljoen (USD), waarvan 92 afkomstig was van onderzoek
via het internet.
MediaTransfer heeft uitgebreide ervaring in FMCG onderzoek, o.a. de toepassing van
gepatenteerde technologie om winkelsimulaties te creeëren voor het testen van
verpakkingsontwerpen, opstellingsconfiguraties, prijzen etc. Het bedrijf heeft ook
ervaring in telecom, financiële diensten en farmaceutisch onderzoek.
"MediaTransfer is zijn concurrentie voor met vooraanstaande technologie en bekwaamheid
in advies met een sterke onderzoeksbasis en uitstekend leiderschap, waarmee ze steeds de
verwachtingen van hun klanten willen overtreffen," zei dhr. George Terhanian, president
van Harris Interative Europe. "We verheugen ons dat ze erbij komen."
"Dit levert onze klanten ook een groot voordeel," zei dhr. Thomas Rodenhausen,
woordvoerder van de raad van MediaTransfer AG Netresearch & Consulting. "Door deze
samenwerking met Harris Interactive kan MediaTransfer onze klanten veel meer bieden van
wat ze zoeken in een onderzoekspartner: toegang tot enorm uitgebreide internationale
mogelijkheden, een veel groter online panel en een volledig portfolio van bewezen
onderzoeksmiddelen."
Harris Interactive betaalde 9 miljoen euro (ongeveer 12 miljoen dollar) in contanten
voor het bedrijf dat meer dan ongeveer 1 miljoen euro bedrijfskapitaal heeft en geen
schulden. Werknemers van MediaTransfer sluiten zich aan bij de organisatie Harris
Interactive Europe en blijven op hun huidige lokatie.
Over Harris Interactive
Harris Interactive is het twaalfde grootste en snelst-groeiende marktonderzoeksbedrijf
ter wereld. Het bedrijf biedt vernieuwend onderzoek, inzichten en strategisch advies om
zijn klanten te helpen betere beslissingen te nemen die tot meetbare en blijvende
prestatieverbeteringen leiden. Harris Interactive is vooral bekend voor The Harris Poll
en baanbrekende methodes in online marktonderzoek. Het bedrijf gelooft dat hun panel, de
Harris Poll Online, het grootste panel geënquêteerden ter wereld is. Harris
Interactive helpt klanten wereldwijd met kantoren in de Verenigde Staten, Europa en
Azië, hun dochtermaatschappijen Novatris in Frankrijk, volledig in hun bezit, en
MediaTransfer AG in Duitsland en via een wereldwijd netwerk van onafhankelijke
marktonderzoeksbedrijven. Ga voor meer informatie over Harris Interactive naar
www.harrisinteractive.com
Over MediaTransfer AG Netresearch and Consulting
MediaTransfer AG Netresearch & Consulting werd in 1996 opgericht en specialiseert
zich in online marktonderzoek. Met wereldwijde online panels kan MediaTransfer AG
Netreseach & Consulting klanten van verschillende sectoren, zoals consumptie- en
duurzame goederen, telecommunicatie, financiële diensten en automobiel
internationaal marktonderzoek, één stopplaats bezorgen. We bieden onze
klanten vakbekwame en flexibele ondersteuning doorheen het marketingproces. Ga voor meer
informatie naar: b2b.mediatransfer.com
Contactpersoon:
Dan Hucko
+1-585-214-7470
+1-877-919-4765 Ext. 7470
Website: www.harrisinteractive.com
Contact:
Nancy Wong, +1-585-214-7316 of nwong@harrisinteractive.com of Dan Hucko, +1-585-214-7470,
beiden bij Harris Interactive