Chinese sportgigant Li-Ning opent eerste winkel in Nederland
De eerste Li-Ning winkel in Nederland wordt op 1 april 2007 geopend in Maastricht
MAASTRICHT, 20070328 -- In Azië is Li-Ning al jarenlang een begrip. Het performance sportmerk uit Beijing is in China naast concurrenten Nike en Adidas het grootste sportmerk. Op de vooravond van de Olympische Spelen van 2008 in Beijing, opent Li-Ning ook in West-Europa de eerste vestigingen.
Internationale ambities
De eerste Li-Ning winkel in Nederland wordt op 1 april 2007 geopend in Maastricht. Voor deze stad is gekozen vanwege haar strategische ligging ten opzichte van Duitsland en België en het uitgebreide regionale verzorgingsgebied. Binnen vijf jaar wil Li-Ning twintig franchise winkels openen in Nederland en België.
Li-Ning
Het merk Li-Ning wordt in 1990 opgericht in Beijing door mr. Li Ning, China's meest succesvolle Olympische sporter ooit met zes Olympische turnmedailles, waarvan 3 maal goud. Inmiddels is Li-Ning een sterk groeiend internationaal sportmerk dat kwalitatieve, performance gerichte kleding, schoenen en accessoires op de markt brengt voor de sportcategorieën fitness, hardlopen, tennis, basketbal, voetbal en uiteraard het in China zeer populaire tafeltennis. In thuisland China heeft Li-Ning een vooraanstaande marktpositie en wordt verkocht in ruim 3.500 mono brand stores.
Performance sports gear
Sinds de oprichting werkt Li-Ning nauw samen met het Chinees Olympisch Comité om de ontwikkeling van sport in China te promoten. Maar ook op internationaal gebied neemt Li-Ning een actieve rol in. Li-Ning is de officiële partner van verschillende Olympische delegaties en nationale teams van landen als China, Spanje en Zweden, sponsort NBA basketballers Shaquille O'Neal, Damon Jones en Chuck Hayes en heeft samenwerkingsverbanden met de NBA en ATP.
Als officiële partner van het Chinees Olympisch Comité zal Li-Ning een belangrijke rol vervullen op de Olympische Spelen in Beijing 2008.