Ingezonden persbericht
Persbericht
Helft van mkb-ondernemers heeft te weinig tijd voor zichzelf
Ook tijd voor gezin en vrienden staat structureel onder druk
Hilversum, 29 maart 2007 - Bijna 50% van de mkb-ondernemers vindt dat door het ondernemerschap 'tijd voor zichzelf' structureel onder druk staat. Daarnaast is ruim een kwart van mening dat er te weinig tijd is voor het gezin en voor vrienden. Door de hoeveelheid werk krijgt de gezondheid bij ondernemers ook veel te weinig aandacht. Dit blijkt uit onderzoek dat www.boomingbusiness.com heeft gedaan onder ruim duizend ondernemers.
Groot deel wil bedrijf verkopen
Andere opmerkelijke uitkomsten uit het onderzoek zijn dat 38% van de ondernemers zegt zijn bedrijf te zullen verkopen op het moment dat er een goed bod wordt gedaan.
'Een succesvolle overdracht aan de opvolger', typeert voor 21% van de entrepreneurs zijn ambities. Hetzelfde percentage gaf aan plannen te hebben om vestigingen in het buitenland te openen. Richard Branson, Joop van den Ende en John de Mol worden in deze volgorde in de top 3 genoemd van topondernemers die het meest aanspreken. Daarnaast kijken de ondernemers met ontzag naar het succes van Marktplaats en TomTom.
Trots op bedrijf
Op de vraag waar de ondernemer het meest trots op is, antwoordt ruim een kwart 'het bedrijf als organisatie'. Personeel wordt minder vaak genoemd: slechts 7% van de ondernemers is daar het meest trots op. Vakantiedagen en een goede pensioenregeling zijn de belangrijkste secundaire arbeidsvoorwaarden om personeel te werven en te behouden, geeft de meerderheid van de ondernemers aan.
Booming Business berekent kosteloos waarde
Booming Business is een online-initiatief van onder meer Delta Lloyd, MKB-Nederland en het mediabedrijf Advance. Om ondernemers een goede indicatie te geven over de waarde van hun onderneming lanceerde Booming Business onlangs een kosteloze onlinewaardescan, mede ontwikkeld door Ernst & Young. Ruim 15.000 ondernemers hebben via www.boomingbusiness.com de waarde van hun bedrijf berekend.
Contactinformatie
Advance:
Eveline van Dorp
Marketing & Communicatie
T: (035) 6299704, 06-11446649
eveline.vandorp@advance.nl
Delta Lloyd:
Marc Smulders
Woordvoerder Delta Lloyd Verzekeringen
T (020) 5942707
marc_smulders@deltalloyd.nl