29.03.2007 / 11:37 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: Speurders.nl
Speurders.nl
PERSBERICHT
Amsterdam, 29 maart 2007
Speurders.nl speelt in op de wensen en behoeften van haar gebruikers
Het plaatsen van advertenties op Speurders.nl in de huidige rubrieken is vanaf april
gratis. Hiermee is Speurders.nl de grootste goedkoopste advertentiesite van Nederland.
Speurders.nl is het eerste kwartaal van dit jaar gestart met een actieperiode waarin men
gratis advertenties kon plaatsen op Speurders.nl. Gedurende dit kwartaal is onderzocht of
het rendabel is om gratis te blijven. We hebben geconstateerd dat we meer kunnen verdienen
als we gratis blijven. Het aantal advertenties en bezoeken op Speurders.nl is in de maand
januari 2007 ten opzichte van december 2006, gestegen met maar liefst 50%. Onze
gebruikers hebben liever zelf de keus of zij betalen of niet. We hebben gezien dat zij
bereid zijn om op vrijwillige basis te betalen voor promoties zodat de verkoopkans
toeneemt, aldus Leon Kramer, Business Unit Manager van Speurders.nl.
Wensen en behoeften gebruikers
Gebruikers geven daarnaast aan dat zij zelf willen bepalen hoe zij willen zoeken. Kramer:
Eén van de ontwikkelingen is dat steeds meer bedrijven de vraag- en aanbodsites
hebben gevonden om hun producten aan te bieden. Dit betekent meer aanbod voor de
gebruikers. Gebruikers willen zelf onderscheid kunnen maken tussen een nieuw of gebruikt
product en of zij bij een zakelijk of particulieraanbieder willen kopen. Speurders.nl
geeft hier gehoor aan door dit onderscheid te maken. Het is al enige tijd mogelijk om
onderscheid te maken tussen gebruikte en nieuwe producten. Begin april kan men ook
aangeven of men op zakelijk aanbod of particulier aanbod wil zoeken. Op deze manier
bepaalt de gebruiker zelf op welke manier hij wil zoeken.
Over Speurders.nl
Speurders.nl is in augustus 2004 gestart en richt zich op de online koop en verkoop van
goederen door particulieren. In december 2005 riep online onderzoeksbureau Multiscope
Speurders.nl uit tot de beste Nederlandse site-introductie ooit. Speurders.nl staat
momenteel consequent in de Multiscope top 10 van best bezochte sites. In mei 2006 won
Speurders.nl de belangrijkste marketingprijs van Nederland: de gouden Effie. Gemiddeld
worden er zo'n 1,5 miljoen advertenties per maand ingebracht. Dit komt neer op ca. 50.000
advertenties per dag. Speurders.nl streeft ernaar toonaangevend in de branche te zijn op
het gebied van veiligheid en gebruikersgemak. Speurders.nl is een onderdeel van Telegraaf
Media Groep.
Noot aan de redactie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Speurders.nl:
Marijke Wit Content & PR manager
Tel: 020 585 2963
marijke@speurders.nl
www.speurders.nl