DSM


DSM trekt voorgesteld loyaliteitsdividendprogramma terug

DSM heeft tijdens de Algemene Vergadering van Aandeelhouders (AVA) vanmiddag bekend gemaakt dat het bedrijf het voorstel voor de invoering van een loyaliteitsdividendprogramma terugtrekt. DSM beraadt zich over andere mogelijkheden om de doelstelling van het programma te bereiken. Deze doelstelling is kort samengevat het versterken van de relatie met de aandeelhouders en het scheppen van betere en meer directe communicatie. Vanmorgen oordeelde de Ondernemingskamer van het Gerechtshof te Amsterdam dat DSM het voorstel voor de invoering van een loyaliteitsdividendprogramma niet in stemming zou mogen brengen tijdens de Algemene Vergadering van Aandeelhouders (AVA), omdat dit programma naar het oordeel van de Ondernemingskamer in strijd is met het gelijkheidsbeginsel.

Peter Elverding, voorzitter van de Raad van Bestuur van DSM: "Tegen onze verwachting in heeft de Ondernemingskamer ons niet toegestaan het voorstel ter besluitvorming voor te leggen aan de aandeelhouders. De Ondernemingskamer is van mening dat het voorgestelde loyaliteitsdividendprogramma in strijd is met het gelijkheidsbeginsel. Daarom trekken wij het voorstel terug. Tijdens de afgelopen maanden hebben vele van onze aandeelhouders aangegeven onze doelstelling te onderschrijven om directer met hen te communiceren. Hier zullen wij dan ook naar blijven streven."

DSM zal de inmiddels geregistreerde aandeelhouders zo spoedig mogelijk persoonlijk informeren over de nieuwe situatie. Daarbij zal DSM ervoor zorgdragen dat tegemoet wordt gekomen aan eventuele ongemakken.


DSM
DSM is wereldwijd actief op het gebied van producten voor de voedingsindustrie en de farmaceutische industrie, hoogwaardige materialen en industriële chemicaliën. De onderneming ontwikkelt, produceert en verkoopt innovatieve producten en diensten die bijdragen aan de kwaliteit van het leven. DSM-producten worden gebruikt in een breed scala van eindmarkten en toepassingen, zoals voedings- en gezondheidsproducten voor mens en dier, cosmetica, geneesmiddelen, auto's en andere transportmiddelen, coatings en verf, producten voor de bouw en elektrotechnische en elektronica-producten. DSM's strategie, genaamd Vision 2010 - Building on Strengths, is gericht op versnelde winstgevende en innovatieve groei van de specialty-activiteiten van de onderneming. De pijlers van deze strategie zijn marktgedreven groei en innovatie en uitbreiding in opkomende economieën. DSM heeft een jaaromzet van ruim ¤8 miljard en biedt werk aan zo'n 22.000 mensen wereldwijd. DSM behoort met veel van zijn activiteiten tot de wereldtop. De onderneming heeft vestigingen in Europa, Azië, Afrika, Australië en Noord- en Zuid-Amerika. Het hoofdkantoor is gevestigd in Nederland. Meer informatie over DSM is te vinden op www.dsm.com